A WITTCHEN WEBÁRUHÁZ 2022.08.31. ÓTA ÉRVÉNYBEN LÉVŐ SZABÁLYZATA
1. § BEVEZETÉS
A WITTCHEN webáruház a https://wittchen.hu
cím alatt üzemel, a Wittchen Hungary
Korlátolt Felelősségű Társaság vezetésével, székhelye: 1062 Budapest, Teréz körút 55-57,
Magyarország, Cégjegyzékszám: 01-09-371794, adószám: 28739434-2-42.
A Fogyasztó a Szolgáltatóval közvetlenül írásban az alábbi levelezési címen léphet
kapcsolatba: WITTCHEN webáruház, 1062 Budapest, Teréz körút 55-57, Magyarország, telefonon a
Vevőszolgálat közvetítésével: +36 (1) 8001665. (díjszabás a standard áraknak megfelelően, a
szolgáltató által előírt tarifák alapján, melynek szolgáltatását a Fogyasztó igénybe veszi),
vagy elektronikus úton a következő címen: info@wittchen.hu.
2. § FOGALOM-MEGHATÁROZÁSOK
A Szabályzatban használt fogalmak jelentése:
Fogyasztó – A Boltban vásárló természetes személy
Ügyfél, mely vásárlás a gazdasági vagy szakmai tevékenysége körén kívül esik a Polgári
törvénykönyv 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja alapján;
Polgári törvénykönyv – a Polgári Törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény;
Ügyfél Fiókja – a Fogyasztó fiókja, amivel a Boltban
regisztrált. A Fogyasztó saját fiókjába meghatározott felhasználónévvel (azonosító
karakterek sorozata, ami az Ügyfelet megkülönbözteti a többi ügyféltől) és jelszóval (a
Fogyasztó Boltban történő hitelesítéshez, vagyis az egyértelmű azonosításához és
személyigazolásához szükséges karaktersorozat) jelentkezik be;
Futár – professzionális postai szolgáltató, aki az
Eladó megbízására kiszállítja a Boltban vásárolt Termékeket;
Termék – a Boltban értékesítésre kínált termékek;
Szabályzat a WITTCHEN Webáruház jelen Üzletszabályzata;
Bolt - WITTCHEN e-kereskedelmi platform, mely
segítségével az Eladó, a Szabályzatban meghatározott feltételeknek megfelelően,
értékesítésre kínálja saját termékeit elektronikus úton;
Eladó – jelen szabályzat 1. bekezdés 1.§-ban
megjelölt alany, ami a Bolt keretein belül köti meg a Fogyasztóval az Értékesítési
Szerződést, továbbá a Webáruház adatkezelője és üzemeltetője;
Értékesítési szerződés – Boltban található termékek
értékesítésére vonatkozó, az Eladó és a Fogyasztó között létrejött szerződés, amelyre a
jelen Szabályzat, valamint az alábbi magyar jogszabályok az irányadóak:
Fgytv.: a fogyasztóvédelemről szóló
1997. évi CLV. törvény;
Ekertv.: az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
Kereskedelmi tv: a kereskedelemről
szóló 2005. évi CLXIV. törvény
Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény
EkerR.: a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
EkerR. : a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
3. § ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK
Jelen szabályzat, mely egyben az EkerR. értelmében vett szabályzat, tartalmazza a
Boltból való vásárlás szabályait.
Jelen Szabályzat különös tekintettel meghatározza:
a Megrendelés elektronikus úton történő leadásának feltételeit és elveit a
Boltban;
a Termékeket érintő Értékesítési Szerződés megkötésének elveit a Bolt
keretei között nyújtott szolgáltatások felhasználásával.
A Boltból való vásárlás feltétele jelen Szabályzat elfogadása. Az Ügyfél Fiókjának
regisztrációja, illetve a Fogyasztó Megrendelése szükségessé teszi jelen Szabályzat
pontjainak elfogadását ún. check-box (kipipálandó doboz) közvetítésével. Amennyiben a
Fogyasztó nem fogadja el a jelen Szabályzatot, nincs lehetősége a Megrendelés leadására.
A Boltban kínált minden termék gyárilag új, mentes minden fizikai vagy jogi
hibától, illetve jogszerűen kerültek behozatalra az Európai Unió belső piacára.
Az Eladó a Termékeket a Bolt közvetítésével értékesíti és szállítja Magyarország
területére. Minden Értékesítési Szerződés magyar nyelven kerül megkötésre.
Az Értékesítési Szerződés lényeges pontjait a Boltban történő vásárlással a
Fogyasztó megerősíti és elfogadja, amely lényeges pontokat az Eladó a Fogyasztó által
megadott e-mail címre megküldött rendelés visszaigazolásban átadja, és azokat megerősíti,
illetve szükség esetén egyéb tartós adathordozón a Fogyasztó részére átadja és megerősíti.
4. § A BOLT HASZNÁLATÁNAK SZABÁLYAI
Amennyiben az Ügyfél Fiókot hoz létre, az Ügyfél Fiók tartalmazza a Fogyasztó
személyes adatait, illetve a Fogyasztó által a Boltban leadott megrendeléseket érintő
információkat. A Fogyasztó Fiókjának létrehozása céljából a Bolt weboldalán a „Regisztrálok”
lehetőséget kell kiválasztani, majd a regisztrációt végrehajtani. A Fogyasztónak joga van
bármikor felbontani az Eladóval az Ügyfél Fiókjával kapcsolatban kötött szerződést azzal,
hogy az Eladó felé egy nyilatkozatot nyújt be arról, hogy törölni kívánja az Ügyfél Fiókját.
Ebből a célból az Ügyfélnek fel kell vennie a kapcsolatot az Eladóval a 1. § 2. pontban
meghatározott elérhetőségek valamelyikén.
A Fogyasztó felelősséget vállal a helytelenül megadott személyes adatokért. Az
Eladó fenntartja a jogot, hogy visszamondja a teljesítést, vagy érvénytelenítse a Termék
megrendelését, ha a Fogyasztó valótlan adatokat adott meg, vagy a megadott adatok helyessége
tekintetében az Eladóban, vagy bármely alkalmazottjában kétely merült fel. Ilyen esetben az
Ügyfél telefonos vagy e-mailes értesítést kap a Megrendelés érvénytelenítésének tényéről és
annak okáról. Ezen helyzetben az Ügyfelet megilleti a jog a megadott adatok helyességének
igazolására, valamint minden olyan körülmény tisztázásának joga, ami kapcsolatban áll a
Megrendelésének érvénytelenítésével. Amennyiben nincs olyan adat, ami lehetővé tenné, hogy
az Eladó felvegye a kapcsolatot az Ügyféllel, az Eladó azt követően nyújt felvilágosítást,
hogy az Ügyfél kapcsolatba lépett vele.
A Fogyasztó felelősséget vállal minden tranzakcióért, amit a felhasználóneve és a
jelszava felhasználásával hajt végre, kivéve, ha a felhasználónév és a jelszó harmadik
személyhez került a Fogyasztó önhibáján kívül. Az Eladó köteles minden tőle telhetőt
megtenni, hogy biztosítsa a felhasználónév és jelszó biztonságát. A Fogyasztó köteles minden
tőle telhetőt megtenni, hogy biztosítsa, hogy a felhasználóneve és jelszava nem kerül
illetéktelen harmadik személyekhez.
Az Eladót nem terheli felelősség olyan tranzakciókért, amelyek abból erednek, hogy
a Fogyasztó saját felhasználónevét és jelszavát harmadik személy rendelkezésére bocsájtotta.
Amennyiben az Ügyfél által a regisztráció során megadott e-mail fiók felfüggesztésre,
módosításra vagy törlésre kerül, a Fogyasztónak haladéktalanul tájékoztatnia kell erről a
tényről az Eladót.
A Fogyasztó kijelenti, hogy az általa, a Megrendelés teljesítése céljából megadott
minden adat valós, azonban az Eladó nem köteles azok valódiságát és helyességét ellenőrizni.
A Fogyasztó elfogadja, hogy az Eladó jogosult a Fogyasztó által megadott adatok valódiságát
és helyességét ellenőrizni abban az esetben, amennyiben azok valódiságával kapcsolatban
kételye merül fel.
5. § A MEGRENDELÉS LEADÁSA ÉS TELJESÍTÉSE
Az Eladó lehetővé teszi az Ügyfél által elküldött Rendeléssel az Értékesítési
Szerződés megkötését on-line, a Bolt platformjának közvetítésével.
A Bolt közvetítésével történő Értékesítési Szerződés megkötéséhez a Fogyasztónak
ki kell választania a Termékeket a Bolt oldalán megjelenő tájékoztatókat követve. A
megrendelt Termékek kiválasztását úgy lehet elvégezni, hogy az Ügyfél a Bolt kosarába teszi
őket.
A „Megveszem és fizetek” gomb megnyomásáig - a Fogyasztónak lehetősége van a bevitt
adatok ellenőrzésére, módosítására és a hibák kijavítására a kiválasztott termékekkel
kapcsolatban.
Miután a Fogyasztó megadott minden szükséges adatot, megjelenik a Megrendelés
összegzése, ami tartalmazza a hozzá kapcsolódó információkat, különösen:
a Megrendelés tárgyát (Termék neve, márka, méret, szín, mennyiség);
a megrendelt Termékek egységárát és összesített árát, amely tartalmazza a
szállítási díj(ak)at, illetve további költség(ek)et (amennyiben ilyenek
felmerülnek);
választott fizetési módot;
a Termékek szállítási módját és a szállítási címet;
A Megrendelés elküldéséhez a Fogyasztónak nyilatkoznia szükséges, hogy a Bolt
Szabályzatát, megismerte, és elfogadta, valamint Adatvédelmi szabályzatát megismerte,
illetve a Megrendelés elküldéséhez „Vásárlás rögzítése” gombra kattintani. Azzal, hogy a
Fogyasztó elküldi a Megrendelést, nyilatkozik arról a szándékáról, hogy az Eladóval
Értékesítési Szerződést kössön, a jelen Üzletszabályzat tartalmának megfelelően.
A Megrendelés leadása után a Fogyasztó automatikus e-mailt kap, ami tartalmazza a
Megrendelés minden lényeges elemének visszaigazolását. Amennyiben a Megrendelésben szereplő
Termékek részben nem elérhetőek, a Fogyasztó értesítést kap a megrendelés állapotáról, és
eldönti, hogy miként kerüljön teljesítésre (részleges szállítással vagy a Megrendelést
teljes egészében lemondja).
Az Értékesítési Szerződés azzal a pillanattal tekinthető létrejöttnek, amikor a
Fogyasztó a következő e-mailt kapja: „A megrendelésed már úton van.”
A Megrendelést követően kizárólag a helyesen leadott Megrendelések kerülnek
teljesítésre. A helyesen leadott Megrendelés alatt az értendő, hogy a Fogyasztó helyesen
megadott minden olyan adatot az Eladó részére, amely szükséges az Értékesítési Szerződés
megkötéséhez és annak Eladó általi teljesítéséhez. Az Eladó a Megrendelést nem teljesíti,
amennyiben:
a Fogyasztó helytelen vagy valótlan címadatokat ad meg, amelyek
ellehetetlenítik a Megrendelés teljesítését;
a Fogyasztó helytelenül adja le a Megrendelést, ami ellehetetleníti annak
teljesítését;
az Eladó objektíven megalapozott gyanúja esetén, hogy a Fogyasztó által
leadott Megrendelés esetében csalást kísérel meg elkövetni, ami alatt a Fogyasztó
minden olyan tette értendő a Megrendelés elküldésével és teljesítésével
kapcsolatban, ami törvénytelennek minősül, különös tekintettel az olyan
tevékenységekre, mint: a Bolt biztonsága elleni cselekmény, a Bolt platformjának
felhasználása nem annak céljával megegyezően, idegen felhasználónév vagy jelszó
felhasználása vagy más név alatti bejelentkezés.
Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy érvénytelenítse a Fogyasztó által a
Szabályzat. bekezdésének nem megfelelően leadott Megrendeléseket a Megrendelés leadásától
számított 10 napon belül. Az Eladó törekszik rá, hogy a Megrendelés érvénytelenítése előtt
felvegye a Fogyasztóval a kapcsolatot ellenőrzés céljából.
Amennyiben egy Megrendelés több Terméket tartalmaz, a megrendelt Termékek
szállítása több csomagban is történhet. Ilyen esetben az Ügyfelet nem terheli további
szállítási költség.
6. § ÁRAK
Minden Termék ára magyar forintban van megadva és a mindenkori általános forgalmi
adót tartalmazzák.
A Boltban elérhető akciók egymással nem kapcsolhatók össze, kivéve amennyiben az
adott akció szabályzata erről másképp nem rendelkezik.
7. § SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉSI MÓDOK
Az Eladó a megrendelt Termékeket Magyarország területére szállítja ki.
A Fogyasztó a megrendelt termékek árát a következő módokon egyenlítheti ki:
előzetesen elektronikus fizetési rendszer vagy más, a megrendelés során
elérhető előzetes fizetési rendszer használatával
Előzetes fizetési mód választása esetén a megrendelt Termékek árát a Megrendelés
leadása után haladéktalanul ki kell fizetni.
Az aktuális szállítási díjak a Bolt weboldalán találhatók, a
https://www.wittchen.hu/hu-HU/szallitasi-koltsegek
alatt kerülnek közzétételre, továbbá azok a Megrendelés leadása során is feltüntetésre
kerülnek.
Abban az esetben, ha a Fogyasztó a fizetési módok közül az előre fizetést választja
valamely elektronikus fizetési rendszer közvetítésével, a Megrendelés teljesítése azt
követően történik, hogy az Eladó megkapta a sikeres fizetésről szóló bizonylatot az
elektronikus fizetési rendszer üzemeltetőjétől.
Azzal, hogy a Fogyasztó elfogadja a jelen Üzletszabályzatot, beleegyezik abba, hogy
az Eladó számlákat és helyesbítő számlákat küldjön neki elektronikus formában a Fogyasztó
által, a regisztráció vagy a Megrendelés leadása közben megadott e-mail címre. A Fogyasztó
egyben kijelenti, hogy a fenti elektronikus számlákat az által megadott e-mail cím alatt
átveszi.
A Fogyasztó köteles ellenőrizni a csomag állapotát, amikor átveszi a Futártól a
Megrendelést. Amennyiben megállapítja, hogy a csomagolás sérült vagy károsodott, az Eladó
kárfelvételi jegyzőkönyv felvételét javasolja Futár jelenlétében, illetve az Eladó
haladéktalan értesítését a sérülés vagy károsodás tényéről.
8. § AZ ÉRTÉKESÍTÉSI SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
A Fogyasztót az EkerR. 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illeti meg,
amely jogát a hivatkozott jogszabályi rendelkezés értelmében a Termék Boltban vagy Futártól
történő átvételétől számított 14 napon belül gyakorolhatja. Az Eladó azonban ennél hosszabb,
30 napos határidőt biztosít a Fogyasztó részére, hogy indokolás nélküli elállási jogát
gyakorolja, amely a Termék Boltban vagy Futártól történő átvételétől számítandó.
A Fogyasztó elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja. A Fogyasztó ezt megteheti például az Eladó alábbi címére küldött postai levél
útján: Wittchen Hungary Kft., 1062 Budapest, Teréz körút 55-57 (a borítékra kérjük ráírni:
„SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS”).
A fent leírt módon történő elállás esetében az Értékesítési Szerződést meg nem
kötöttnek tekintik.
Az elállási jog gyakorlása esetén az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállási
jog gyakorlásának tudomására jutásától számított 14 napon belül visszatérít minden, a
Fogyasztó által az Eladó részére megfizetett összeget, ideérve a szállítási díjat (kivéve
azokat a többletköltségeket, amelyek abból adódnak, hogy az Ügyfél a legkevésbé költséges
szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott).
A fentiek szerinti visszatérítés során az Eladó a Megrendelés során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. A Fogyasztó megadhatja a
bankszámlaszámát, amire az Eladó visszautalja az összeget. A visszatérítéssel kapcsolatban
az Ügyfelet semmilyen esetben sem terheli díjfizetési kötelezettség. Az Eladó jogosult a
visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó
nem igazolta kétséget kizáróan, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi
időpontot veszi figyelembe.
Az Értékesítési Szerződéstől való elállás közlését követően haladéktalanul, de
legkésőbb 14 napon belül a Fogyasztónak kötelessége visszaküldeni a Termékeket. A határidő
betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a Terméket a 14 nap letelte előtt visszaküldi a a
következő címre: Centrum Logistyczne WITTCHEN - Zwroty, Palmiry, ul. Gdańska 60, 05-152
Czosnów,POLAND vagy bármely magyarországi WITTCHEN üzlet címére (a csomagra kérjük írja rá:
„VISSZAKÜLDÉS”). (a borítékra kérjük írja rá: „VISSZAKÜLDÉS”).
Az elállási jog gyakorlása esetén az Ügyfél viseli a termék Eladó részére történő
visszaküldésével járó közvetlen költségeket. Utánvéttel feladott küldeményeket az Eladónak
nem áll módjában átvenni.
A Fogyasztót terheli a felelősség a Termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért.
A Fogyasztó a Szabályzat 8.§ 1. bekezdése alapján fennálló elállási jogán túl az
Eladó minden Ügyfélnek további lehetőséget biztosít, hogy az Értékesítési Szerződéstől
indoklás nélkül elálljon azzal, hogy ez irányú igényét a Termékek átvételétől számított 30
napon belül írásban eljuttatja az Eladó részére. A jelen pont szerinti elállási jog
gyakorlása esetén a Termékeket eredeti, sértetlen állapotban (ide nem értve az a Boltban
való általános használatból fakadó elhasználódás mértékét) szükséges visszaszolgáltatni az
Eladó részére. A fentiek alapján a Fogyasztó a Terméket ellenőrizheti, ahogyan azt egy
fizikai üzletben történő vásárlás során tenné (pl. a Fogyasztó csak felpróbálhatja, de nem
használhatja azt). A jelen pont szerinti 30 napos elállási jog gyakorlása nem sérti és nem
korlátozza a Fogyasztó EkerR. 20. § szerinti, 14 napos indoklás nélküli elállási jogát.
Abban az esetben, ha a Fogyasztó él az Értékesítési Szerződéstől való 30 napos
indoklás nélküli elállás jogával, a Szabályzat 8.§ 2-9. bekezdései megfelelően irányadók.
9. § REKLAMÁCIÓ, SZAVATOSSÁG
Az Eladó kizárólag hibátlan terméket juttat el a Fogyasztó részére.
Ha a vásárolt termékben hiba van, Önt reklamációhoz való jog illeti meg. A
kellékszavatossági szabályokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
részletezi. Ennek értelmében a szavatossági időtartamon belül szavatossági igény nyújtható
be, ha a termék rendeltetésszerű használat ellenére meghibásodik, s a hibáról bizonyítható,
hogy a meghibásodást előidéző ok már az eladáskor is benne volt a termékben. Ha azonban a
termék rendeltetésszerű használat mellett elhasználódik, az alapvetően nem jogos ok a
reklamációra.
A reklamáció zökkenőmentes lebonyolítása érdekében a reklamációnak tartalmaznia
kell az érintett családi és utónevét, levelezési címét, az adásvételi szerződés megkötésének
dátumát, az adott termék típusát, a hiba típusának pontos leírását valamint a reklamáció
bejelentésének dátumát, az arra való kérelmet, hogy a szerződésben leírtaknak megfelelően
járjunk el, valamint szükséges olyan elérhetőségi adat megadása, ahol a reklamáció
eredményét tudjuk közölni a reklamációt benyújtó személlyel.
A reklamáció megírásához használható a reklamációs ív. A reklamációs ív használata
nem feltétele a reklamációnak. Kizárólag példaként szolgál arra, milyennek kell lennie a
reklamációhoz benyújtandó dokumentumnak. Kérjük, hogy a reklamáció benyújtásakor adják át a
hibás terméket és a vásárlás bizonyítékául szolgáló dokumentumot. Ez lehet például a blokk
fénymásolata, vagy számla, bankkártyás fizetés esetén banki igazolás vagy más bizonyító
irat, amelyen szerepel az áru vásárlásának dátuma, a termék típusa és ára.
A szavatossági idő 1 év. A vásárlástól számított első hat hónapban a hiba
eredetével kapcsolatos bizonyítás kötelezettje az eladó bolt. Fél év után a bizonyítás
kötelezettje a vásárló.
A szavatossági jogok a vásárlót két lépcsőben illetik meg. Jogos reklamáció esetén
az első lépcsőben kijavítást vagy kicserélést igényelhet. A vásárló választhat a két
lehetőség közül, azzal a megszorítással, hogy a két lehetőség közül az eladónak aránytalan
többletköltséget okozót nem választhatja. A második lépcsőre akkor lehet áttérni, ha a
kicserélést vagy kijavítást az eladó nem vállalja, vagy nem megvalósítható. A második
lépcsőben a vásárló az árleszállítás és az elállás közül választhat, de jelentéktelen hiba
esetén az elállást nem választhatja. A cipőfűző elhasználódása ilyen, jelentéktelen hibának
számít.
Nem képezheti jogos reklamáció tárgyát a nem rendeltetésszerű használatból,
helytelen ápolásból és tárolásból adódó meghibásodás, az házilagos javításból adódó probléma
vagy a külső sérülésekből bekövetkező szándékos vagy véletlenszerű sérülés. Alkatrész,
például cipzár felhúzó részének leszakadása esetén nem tudjuk garantálni, az eredetivel
megegyező alkatrész pótlását.
A szavatosság nem terjed ki a termék azon hibáira, amelyekre az eladó a vásárláskor
felhívja a vevő figyelmét, különös tekintettel a leértékelt árukra.
A szavatossági igény a vásárlás helyén érvényesíthető, a vásárlást igazoló fizetési
bizonylat és a hibás termék felmutatásával.
A Ptk. 2013 évi V. törvény 6:168 § szerinti termékszavatossági igény
érvényesítésére a termék gyártójánál van lehetőség: igényelheti a kijavítást, vagy ha az
megfelelő határidőn belül nem lehetséges, akkor a kicserélést.
A reklamációról jegyzőkönyvet kell készíteni. Ha a forgalmazó a bejelentéskor nem
tud nyilatkozni álláspontjáról, a forgalmazó haladéktalanul, de legkésőbb a kézhezvételétől
számított 30 napon belül elbírálja a Fogyasztó panaszát (a Fgytv. alapján) hacsak a
jogszabályokból vagy egyéb rendelkezésekből más időpont nem származik. A reklamációt a hiba
felfedezése után a a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül kell
bejelenteni, ez két hónapnál nem lehet hosszabb. A reklamációban szereplő személyes adatokat
a Wittchen Hungary Kft a reklamáció elbírálásához használja fel, amennyiben a reklamáció
elbírálásához szükséges, illetve jogszabályi kötelezettség alapján továbbíthatja harmadik
felek számára és a reklamáció lezárását követően 5 évig tárolja.
Ha reklamációkor a felek között vita alakul ki, akkor bírósághoz kell fordulnia a
bizonyításra kötelezett félnek. A felek tovább igénybe vehetik a békéltető testületet.
Javítás esetén a szavatossági idő annyival meghosszabbodik, amennyi ideig a Vásárló
a terméket nem tudta használni. Amikor egy termék javításból vagy minőségi bevizsgáltatásból
visszaérkezik üzletünkbe, munkatársaink értesítik a Vásárlót.
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a magyar jog általánosan
alkalmazandó rendelkezései az irányadóak, különösen: A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény, a 1997. évi CLV. Törvény a fogyasztóvédelemről rendelkezései, valamint az
általánosan alkalmazandó jogszabályok egyéb vonatkozó rendelkezései.
Amennyiben a Fogyasztó szavatosság jogcímen kíván igényt érvényesíteni, úgy azt
bejelentheti a budapesti WITTCHEN üzletben vagy az érintett Termék Boltba való
visszaküldésével a következő címre: Centrum Logistyczne WITTCHEN - Zwroty, Palmiry, ul.
Gdańska 60, 05-152 Czosnów. POLAND (a borítékra kérjük ráírni: REKLAMÁCIÓ). A kifogásolt
termékhez kérjük hozzácsatolni a vásárlást igazoló bizonylatot (pl. a blokk vagy az áfás
számla másolatát), illetve a hiba részletes leírását a Fogyasztó által választott
szavatossági igény megjelölésével. A panaszbejelentéshez a Fogyasztó használhatja a Bolt
weboldaláról letölthető reklamációs nyomtatványt, amely elérhető a következő linken:
https://www.wittchen.hu/hu-HU/uj-reklamacio.
Az Eladó a reklamáció benyújtásától számított 14 napon belül válaszol a beérkezett
megkeresésre.
A fogyasztó panaszával fordulhat a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerint illetékes békéltető testületekhez. A lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti
békéltető testületek székhelyei és elérhetőségei elérhetőek az alábbi linken:
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Amennyiben a Fogyasztó a fentiekben meghatározott jogainak érvényesítését követően
vitarendezést kíván kezdeményezni,
https://ec.europa.eu/consumers/odr
link alatt online vitarendezési platformon teheti meg.
Illetékes hatóságok
Budapesti Békéltető Testület
Székhelye: 1066 Budapest, Krisztina körút 99. III/310.
Levelezési cím: 1253 Budapest Pf.10.
Központi telefonszám: (06 1) 488-2131
Email:bekelteto.testulet@bkik.hu,
http://www.bekeltet.hu
FEOSZ - Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége
Cím:1012 Budapest, Logodi u. 22-24.
Tel.:06-30-400-4477, 06-30-515-3210, e-mail:feosz@feosz.hu
10. § A BOLT ELEKTRONIKUS ÚTON VALÓ ELÉRÉSÉNEK TECHNIKAI
FELTÉTELEI
A Bolt az alábbi minimális technikai feltételekkel rendelkező eszközökről
használható zavartalanul
Internet Explorer 8.0 vagy annál újabb verziójú ActiveX böngésző,
JavaScript, cookiek, vagy
Mozilla Firefox 3.0 vagy annál újabb verziójú böngésző bekapcsolt Java
appletekkel, JavaScript és cookiek, vagy
Google Chrome 21.0 vagy annál újabb verziójú böngésző bekapcsolt Java
appletekkel, JavaScript és cookiek,
minimális képernyőfelbontás: 1280×720 pixel.
A Fogyasztók adatai, továbbá a Bolt üzemeltetéséhez szükséges szolgáltatások által
felhasznált adatok biztonsága biztosításának céljából az Eladó minden olyan technikai és
szervezeti eszközt alkalmaz, amely megfelel az általa nyújtott szolgáltatások általánosan
elvárt biztonságos szintjének, különös tekintettel a Fogyasztók személyes adatainak
jogosulatlan harmadik személyek általi megszerzésének és módosításának megelőzésére.
A Bolt használata során a Fogyasztó köteles különösen az alábbiakra:
tiltott tartalmak közlésétől tartózkodni
a Boltot olyan módon használni, ami nem zavarja annak működését, különösen
köteles az előírt programok és/vagy eszközök használatára;
minden olyan tevékenységet kerülni, amely kéretlen levelek küldésének
(spam), vagy a Bolt indokolatlan használatának minősül, vagy ilyen irányú bármely
intézkedést elhelyezni a Boltban
a Bolt más Fogyasztókat, illetve az Eladó számára nem zavaró vagy annak
működését indokolatlanul terhelő használatára;
a Bolt olyan módon történő használatára, ami megfelel a Magyarország
területén érvényben lévő jogi előírásoknak, illetve a Szabályzat tartalmának.
Az Eladó intézkedéseket tesz abból a célból, hogy biztosítsa a Bolt helyes és
zavartalan működését. A Fogyasztónak tájékoztatnia kell az Eladót minden általa észlelt
hibáról vagy üzemzavarról, amelyet a Bolt használata közben tapasztal.
Bármilyen reklamációt a Bolt működésével kapcsolatban a Fogyasztó írásban a
következő címre küldhet: WITTCHEN Hungary Kft., 1062 Budapest, Teréz körút 55-57, vagy
e-mail útján: info@wittchen.hu. A reklamáció során a Fogyasztónak meg kell adnia nevét,
levelezési címét, és a Bolt működésével kapcsolatban fellépő hiba típusát, leírását és
dátumát is.
Az Eladó minden reklamációt annak beérkezésétől számított 14 napon belül
megvizsgál, és, annak elbírálásáról az Ügyfelet tájékoztatja az általa megadott címen.
11. § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy ajánlatokat, akciókat tegyen közzé, vagy
vonjon vissza, illetve módosítsa a Termékek árát a Boltban. Ez nem érinti a Fogyasztó által
leadott megrendelést, és az az alapján létrejött Értékesítési Szerződésben szereplő
feltételeket.
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a mindenkori magyar, különös
tekintettel a 2. § 10. pontjában felsorolt jogszabályok az irányadók.
Jelen Szabályzat nem zárja ki és nem korlátozza a Fogyasztót a kötelező törvényi
rendelkezések alapján megillető egyéb jogai gyakorlásában. Amennyiben jelen Szabályzat
előírásai és a fogyasztókat megillető kötelező jogok között ellentmondás áll fenn, a
hatályos jogszabályok rendelkezései élveznek elsőbbséget.
Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a jelen Szabályzatot fontos okból
egyoldalúan módosítsa. A fontos indoknak minősül különösen, de nem kizárólagosan az
általánosan érvényben lévő előírások megváltozása, a szervezeti változások az Eladó oldalán,
a szolgáltatásnyújtás bővítése az Eladó által, a további szolgáltatásnyújtás lehetőségének
Eladó általi megszűntetése. Az Eladó elektronikus úton tájékoztatja a Szabályzat új
tartalmáról az Ügyfeleket (az Ügyfél Fiókjában vagy a Rendelés leadása során megadott e-mail
címre küldött levél útján), legkésőbb 14 nappal az új Szabályzat hatálybalépése előtt. Az új
Szabályzat tartalmának el nem fogadása esetén a Fogyasztónak joga van bármikor elállni az
Eladóval az Ügyfél Fiókjával kapcsolatban kötött szerződéstől azzal, hogy az Eladó felé egy
nyilatkozatot nyújt be arról, hogy törölni kívánja az Ügyfél Fiókját. Az új Szabályzat
hatálybalépésének napja előtt a Fogyasztó által leadott megrendelések az addigi, Ügyfél
által a megrendelés leadásának napján elfogadott Szabályzat szerint kerülnek teljesítésre.