A WITTCHEN WEBÁRUHÁZ 2022.08.31. ÓTA ÉRVÉNYBEN LÉVŐ VÁSÁRLÁSI ÉS
ÜZLETSZABÁLYZATA EGYSÉGES
SZERKEZETBEN A 2024.08.23. NAPI MÓDOSÍTÁSOKKAL
1. § BEVEZETÉS
A WITTCHEN webáruház a https://wittchen.hu cím
alatt üzemel, a Wittchen Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság vezetésével,
székhelye: 1062 Budapest, Teréz körút 55-57. A. ép. 2. em., Magyarország, Cégjegyzékszám:
01-09-371794, adószám: 28739434-2-42 nyilvántartja: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága.
A Fogyasztó a Szolgáltatóval közvetlenül írásban az alábbi levelezési címen léphet kapcsolatba:
WITTCHEN webáruház, 1062 Budapest, Teréz körút 55-57. A. ép. 2. em., Magyarország, telefonon a
Vevőszolgálat közvetítésével: +36 (1) 800 1665.
(díjszabás a standard áraknak megfelelően, a szolgáltató által előírt tarifák alapján, melynek
szolgáltatását a Fogyasztó igénybe veszi), vagy elektronikus úton a következő címen: info@wittchen.hu.
2. § FOGALOM-MEGHATÁROZÁSOK
A Szabályzatban használt fogalmak jelentése:
Fogyasztó – A Boltban vásárló természetes személy Ügyfél, mely
vásárlás a gazdasági vagy szakmai tevékenysége körén kívül esik a Polgári törvénykönyv 8:1. §
(1) bekezdés 3. pontja alapján;
Regisztráció – a Bolt weboldalán – egyes alább részletezett –
személyes és egyéb adatok megadásával elindított folyamat, mely során a Fogyasztó jelszóval
védett, saját, személyes Ügyfél Fiókot hoz létre.
Ügyfél Fiók – a Fogyasztó fiókja, amivel a Boltban regisztrált. A
Fogyasztó saját fiókjába meghatározott felhasználónévvel (azonosító karakterek sorozata, ami a
Ügyfelet megkülönbözteti a többi ügyféltől) és jelszóval (a Fogyasztó Boltban történő
hitelesítéshez, vagyis az egyértelmű
azonosításához és személyigazolásához szükséges karaktersorozat)
jelentkezik be;
Futár – professzionális postai szolgáltató, aki az Eladó megbízására
kiszállítja a Boltban vásárolt Termékeket;
Termék – a Boltban értékesítésre kínált termékek;
Szabályzat a WITTCHEN Webáruház jelen Vásárlási és Üzletszabályzata;
Bolt a https://www.wittchen.hu/ domain cím alatt elérhető WITTCHEN
e-kereskedelmi platform (webáruház), mely segítségével az Eladó, a Szabályzatban meghatározott
feltételeknek megfelelően, értékesítésre kínálja saját termékeit elektronikus úton;
Eladó – jelen szabályzat 1.§ 1. bekezdésében megjelölt alany, amely a
Bolt keretein belül köti meg a Fogyasztóval az Értékesítési Szerződést, továbbá a Bolt
adatkezelője és üzemeltetője;
Megrendelés – jelen szabályzat 1.§ 1. bekezdésében megjelölt alany,
amely a Bolt keretein belül köti meg a Fogyasztóval az Értékesítési Szerződést, továbbá a Bolt
adatkezelője és üzemeltetője;
Értékesítési szerződés – Boltban található termékek értékesítésére
vonatkozó, az Eladó és a Fogyasztó között elektronikus úton létrejött szerződés, amelyre a jelen
Szabályzat, valamint az alábbi magyar jogszabályok az irányadóak:
Fgytv.: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény;
Ekertv.: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény
Kereskedelmi tv: a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV.
törvény
Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
EkerR.: a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
JótállásR.: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
3. § ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK
Jelen szabályzat, mely egyben az EkerR. értelmében vett szabályzat, tartalmazza a
Boltból való vásárlás szabályait.
Jelen Szabályzat különös tekintettel meghatározza:
a Megrendelés elektronikus úton történő leadásának feltételeit és elveit a
Boltban;
a Termékeket érintő Értékesítési Szerződés megkötésének elveit a Bolt keretei
között nyújtott szolgáltatások felhasználásával.
A Boltból való vásárlás feltétele jelen Szabályzat elfogadása. Az Ügyfél Fiókjának
regisztrációja, illetve a Fogyasztó Megrendelése szükségessé teszi jelen Szabályzat pontjainak
elfogadását ún. check-box (kipipálandó doboz) közvetítésével. Amennyiben a Fogyasztó nem fogadja
el a jelen Szabályzatot, nincs lehetősége a Megrendelés leadására.
A Boltban kínált minden termék gyárilag új, mentes minden fizikai vagy jogi hibától,
illetve jogszerűen kerültek behozatalra az Európai Unió belső piacára. Az Eladó által végzett és
jelen Szabályzat által meghatározott tevékenység gyakorlása engedélyhez nem kötött.
Az Eladó a Termékeket a Bolt közvetítésével értékesíti és szállítja Magyarország
területére. Minden Értékesítési Szerződés magyar nyelven kerül megkötésre, továbbá a
Megrendeléssel kapcsolatos bárminemű tájékoztatás, ügyintézés, valamint a szavatossági/jótállási
eljárás nyelve úgyszintén a magyar nyelv.
Az Értékesítési Szerződésre a hatályos magyar jogszabályok vonatkoznak.
A Bolton keresztül megkötött Értékesítési szerződés nem minősül írásba foglalt
szerződésnek. Az Eladó azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi
szempontból a Boltban történő vásárlás ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak
minősül.
Az Eladó nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.
Az Értékesítési Szerződés lényeges pontjait a Boltban történő vásárlással a Fogyasztó
megerősíti és elfogadja, amely lényeges pontokat az Eladó a Fogyasztó által megadott e-mail
címre megküldött rendelés visszaigazolásban átadja, és azokat megerősíti, illetve szükség esetén
egyéb tartós adathordozón a Fogyasztó részére átadja és megerősíti.
4. § A BOLT HASZNÁLATÁNAK SZABÁLYAI
Amennyiben az Ügyfél Fiókot hoz létre, az Ügyfél Fiók tartalmazza a Fogyasztó személyes
adatait, illetve a Fogyasztó által a Boltban leadott megrendeléseket érintő információkat. A
Regisztrációval a Fogyasztó hozzájárul, hogy a Megrendeléshez szükséges és megadott adatait az
Eladó tárolja és kezelje. A
Fogyasztó
Ügyfél Fiókjának létrehozása céljából a Bolt weboldalán a „Regisztrálok” lehetőséget kell
kiválasztani, majd a regisztrációt végrehajtani. A Fogyasztónak joga van bármikor felbontani az
Eladóval az Ügyfél Fiókjával kapcsolatban kötött szerződést azzal, hogy az Eladó felé egy
nyilatkozatot nyújt be arról, hogy törölni kívánja az Ügyfél Fiókját. Ebből a célból az
Ügyfélnek fel kell vennie a kapcsolatot az Eladóval a 1. § 2. pontban meghatározott
elérhetőségek valamelyikén.
A Fogyasztó felelősséget vállal a helytelenül megadott személyes adatokért. Az Eladó
fenntartja a jogot, hogy visszamondja a teljesítést, vagy érvénytelenítse a Termék
megrendelését, ha a Fogyasztó valótlan adatokat adott meg, vagy a megadott adatok helyessége
tekintetében az Eladóban, vagy bármely alkalmazottjában kétely merült fel. Ilyen esetben az
Ügyfél telefonos vagy e-mailes értesítést kap a Megrendelés érvénytelenítésének tényéről és
annak okáról. Ezen helyzetben az Ügyfelet megilleti a jog a megadott adatok helyességének
igazolására, valamint minden olyan körülmény tisztázásának joga, ami kapcsolatban áll a
Megrendelésének érvénytelenítésével. Amennyiben nincs olyan adat, ami lehetővé tenné, hogy az
Eladó felvegye a kapcsolatot az Ügyféllel, az Eladó azt követően nyújt felvilágosítást, hogy az
Ügyfél kapcsolatba lépett vele.
A Fogyasztó felelősséget vállal minden tranzakcióért, amit a felhasználóneve és a
jelszava felhasználásával hajt végre, kivéve, ha a felhasználónév és a jelszó harmadik
személyhez került a Fogyasztó önhibáján kívül. Az Eladó köteles minden tőle telhetőt megtenni,
hogy biztosítsa a felhasználónév és jelszó biztonságát. A Fogyasztó köteles minden tőle telhetőt
megtenni, hogy biztosítsa, hogy a felhasználóneve és jelszava nem kerül illetéktelen harmadik
személyekhez. A Fogyasztó köteles az Eladót minden esetben haladéktalanul értesíteni, amennyiben
a fiókjába történt illetéktelen behatolást észlel.
Az Eladót nem terheli felelősség olyan tranzakciókért, amelyek abból erednek, hogy a
Fogyasztó saját felhasználónevét és jelszavát harmadik személy rendelkezésére bocsájtotta.
Amennyiben az Ügyfél által a regisztráció során megadott e-mail fiók felfüggesztésre,
módosításra vagy törlésre kerül, a Fogyasztónak haladéktalanul tájékoztatnia kell erről a
tényről az Eladót.
A Fogyasztó kijelenti, hogy az általa, a Megrendelés teljesítése céljából megadott
minden adat valós, azonban az Eladó nem köteles azok valódiságát és helyességét ellenőrizni. A
Fogyasztó elfogadja, hogy az Eladó jogosult a Fogyasztó által megadott adatok valódiságát és
helyességét ellenőrizni abban az esetben, amennyiben azok valódiságával kapcsolatban kételye
merül fel.
5. § A MEGRENDELÉS LEADÁSA ÉS TELJESÍTÉSE
Az Eladó a Bolt weboldalon közzéteszi az egyes Termékek megvásárlására vonatkozó
ajánlatokat. Az Eladó az ajánlatokban feltűnteti a Termékek megnevezését, képét, lényeges
tulajdonoságait (méret, anyag, jellemzők stb.), vételárát, kedvezmény esetén kedvezményes
vételárát. Az Eladó ezen kívül feltűnteti a Termékek kiszállításának várható (tájékoztató
jellegű) időtartamát.
Az Eladó felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy a Bolt weboldalán az egyes Termékekről
közzétett képek és a kiszállításra kerülő Termékek között – lényegi tulajdonságokat nem érintő –
eltérések lehetnek. Az eltérés oka egyrészt a weboldalon közzétett képek elkészítésekor használt
megvilágítás, továbbá a Fogyasztó által használt eszköz (telefon, laptop, asztali számítógép
tablet) kijelzőjének felbontásából adódhat, továbbá a Termékekről közzétett képek bizonyos
esetekben nem tükrözik azok tényleges méretét vagy egyéb hasonló tulajdonságát. Bizonyos esetben
továbbá a Termékek fotói illusztrációként konkrét élethelyzetben kerülnek bemutatásra, így az
eltérés ebből is adódhat.
Az Eladó lehetővé teszi az Ügyfél által elküldött Megrendeléssel az Értékesítési
Szerződés megkötését online, a Bolt platformjának közvetítésével.
A Bolt közvetítésével történő Értékesítési Szerződés megkötéséhez a Fogyasztónak ki
kell választania a Termékeket a Bolt oldalán megjelenő tájékoztatókat követve. A megrendelt
Termékek kiválasztását úgy lehet elvégezni, hogy az Ügyfél a Bolt kosarába teszi őket.
A „Megveszem és fizetek” gomb megnyomásáig, azaz a Megrendelés leadásáig a Fogyasztónak
lehetősége van a bevitt adatok ellenőrzésére, módosítására és a hibák kijavítására a
kiválasztott termékekkel kapcsolatban. A Fogyasztó a Megrendelés elküldéséig a folyamatban
történő visszalépés vagy ehhez hasonló gombra kattintással teheti meg, továbbá az Eladó
biztosítja a lehetőséget, hogy a Fogyasztó a Megrendeléssel összefüggésben teljesítendő fizetés
előtt összesítve is láthassa és ellenőrizhesse a megadott adatokat.
Miután a Fogyasztó megadott minden szükséges adatot, megjelenik a Megrendelés
összegzése, ami tartalmazza a hozzá kapcsolódó információkat, különösen:
a Megrendelés tárgyát (Termék neve, márka, méret, szín, mennyiség);
a megrendelt Termékek egységárát és összesített árát, amely tartalmazza a
szállítási díj(ak)at, illetve további költség(ek)et (amennyiben ilyenek felmerülnek);
választott fizetési módot;
a Termékek szállítási módját és a szállítási címet;
A Megrendelés elküldéséhez a Fogyasztónak nyilatkoznia szükséges, hogy a Bolt
Szabályzatát, megismerte, és elfogadta, valamint Adatvédelmi szabályzatát megismerte, illetve a
Megrendelés elküldéséhez „Megveszem és fizetek” gombra kattintani. Azzal, hogy a Fogyasztó
elküldi a Megrendelést, nyilatkozik arról a szándékáról, hogy az Eladóval Értékesítési
Szerződést kössön, a jelen Szabályzat tartalmának megfelelően.
Az Eladó egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a Fogyasztó szerződési
nyilatkozatának megtétele előtt (azaz mielőtt a Fogyasztó a „Megveszem és fizetek” gombra
kattint) felhívja a Fogyasztó figyelmét a Termékek lényeges tulajdonságaira a Termékért járó
ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegére, valamint valamennyi ezen felül felmerülő
költségre (például szállítási díj vagy postaköltség). Amennyiben a költségeket nem lehet
ésszerűen előre kiszámítani, úgy amennyiben lehetséges, úgy az Eladó megjelöli a számítás
módját, ennek hiányában az Eladó annak tényét tünteti fel, hogy a költségeket nem lehet
ésszerűen előre kiszámítani, továbbá azt, hogy további költségek merülhetnek fel.
A fenti 6. pontban írtakon túl a Eladó a Bolton keresztül történő vásárlás során a
“Megeszem és fizetek” feliratú gombra kattintást megelőzően felhívja a Fogyasztót, hogy a gombra
történő kattintással l kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárba helyezett Termékek
megvásárlására, ami fizetési kötelezettséget von maga után.
A Megrendelés leadása után a Fogyasztó legfeljebb 48 órán belül automatikus e-mailt
kap, ami tartalmazza a Megrendelés minden lényeges elemének visszaigazolását. Amennyiben a
Megrendelésben szereplő Termékek részben nem elérhetőek, a Fogyasztó értesítést kap a
megrendelés állapotáról, és eldönti, hogy miként kerüljön teljesítésre (részleges szállítással
vagy a Megrendelést teljes egészében lemondja). Amennyiben a visszaigazolás az előbbi határidőn
belül nem érkezik a Fogyasztóhoz, úgy a Fogyasztó mentesül a szerződéses kötelezettségek, így a
fizetési kötelezettség teljesítése alól, kivéve, ha a visszaigazolás kézbesítése azért nem
érkezett meg a Fogyasztóhoz, mert az e-mail címét tévesen adta meg vagy az e-mail postafiókja
megtelt, így emiatt nem volt képes a visszaigazolás fogadására.
Az Értékesítési Szerződés azzal a pillanattal tekinthető létrejöttnek, amikor a
Fogyasztó a következő e-mailt kapja: „A megrendelésed már úton van.”
A Megrendelést követően kizárólag a helyesen leadott Megrendelések kerülnek
teljesítésre. A helyesen leadott Megrendelés alatt az értendő, hogy a Fogyasztó helyesen
megadott minden olyan adatot az Eladó részére, amely szükséges az Értékesítési Szerződés
megkötéséhez és annak Eladó általi teljesítéséhez. Az Eladó a Megrendelést nem teljesíti,
amennyiben:
a Fogyasztó helytelen vagy valótlan címadatokat ad meg, amelyek
ellehetetlenítik a Megrendelés teljesítését;
a Fogyasztó helytelenül adja le a Megrendelést, ami ellehetetleníti annak
teljesítését;
az Eladó objektíven megalapozott gyanúja esetén, hogy a Fogyasztó által leadott
Megrendelés esetében csalást kísérel meg elkövetni, ami alatt a Fogyasztó minden olyan
tette értendő a Megrendelés elküldésével és teljesítésével kapcsolatban, ami
törvénytelennek minősül, különös tekintettel az olyan tevékenységekre, mint: a Bolt
biztonsága elleni cselekmény, a Bolt platformjának felhasználása nem annak céljával
megegyezően, idegen felhasználónév vagy jelszó felhasználása vagy más név alatti
bejelentkezés.
Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy érvénytelenítse a Fogyasztó által a
Szabályzat. bekezdésének nem megfelelően leadott Megrendeléseket a Megrendelés leadásától
számított 10 napon belül. Az Eladó törekszik rá, hogy a Megrendelés érvénytelenítése előtt
felvegye a Fogyasztóval a kapcsolatot ellenőrzés céljából.
Amennyiben egy Megrendelés több Terméket tartalmaz, a megrendelt Termékek szállítása
több csomagban is történhet. Ilyen esetben az Ügyfelet nem terheli további szállítási költség.
6. § ÁRAK
Minden Termék ára magyar forintban (Ft, HUF) van megadva és a mindenkori általános
forgalmi adót tartalmazzák. A Termékek vételárának meghatározása során automatizált
döntéshozatalra nem kerül sor, az nem a Fogyasztó személyére szabott.
A Termékek ára magában foglalja a Termékek vételárát és a csomagolás költségeit,
azonban nem foglalja magában a szállítással kapcsolatosan esetlegesen felmerülő díjakat. A
szállítási díjakat az Eladó minden esetben feltűnteti, arról a Fogyasztó még a Megrendelés
leadása előtt tájékozódhat. Az Eladó bizonyos értéket elérő megrendelések esetén a szállítási
díjból kedvezményt biztosíthat vagy a szállítási díjat elengedheti, erről az Eladó szintén a
Megrendelés során tájékoztatja a Fogyasztót.
Amennyiben az Eladó minden gondossága és körültekintése ellenére bármely okból (pl.
rendszerhiba) hibás vételár, szállítási díj stb. kerül a Boltban feltüntetésre, akkor az Eladó
nem köteles a Termékeket a hibás áron biztosítani, hanem felajánlhatja a Fogyasztónak a helyes
és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a Fogyasztó elállhat vásárlási
szándékától, mely esetben a 8. § rendelkezései irányadóak. Amennyiben a
Fogyasztó elállással nem él, úgy köteles a Termékek tényleges, az Eladó által
megjelölt vételárát megfizetni.
Hibás díjnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:
nyilvánvalóan téves, irreális összeg, ami a Szolgáltatás közismert, általánosan
elfogadott árától jelentősen eltér
esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0" Ft-os vagy „1" Ft-os díj;
egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató összeg
Az Eladó az adatbeviteli hibákból, téves, hibás stb. árfeltüntetésből eredő felelősségét a
jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja.
Amennyiben az Eladó a Termékek vételárából bármilyen kedvezményt biztosít, úgy minden
esetben feltünteti a Termékek eredeti vételárát, a kedvezményes vételárat, továbbá a kedvezmény
bevezetését megelőző 30 napos időszakon belüli legalacsonyabb árat.
A Boltban elérhető akciók egymással nem kapcsolhatók össze, kivéve amennyiben az adott
akció szabályzata erről másképp nem rendelkezik.
7. § SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉSI MÓDOK
Az Eladó a megrendelt Termékeket Magyarország területére szállítja ki.
A Fogyasztó a megrendelt termékek árát a következő módokon egyenlítheti ki:
előzetesen elektronikus fizetési rendszer vagy más, a megrendelés során
elérhető előzetes fizetési rendszer használatával
a Megrendelés leadását követő utólagosan történő, banki átutalással történő
fizetés útján
a Megrendelés leadását követő utólagosan történő, úgynevezett utánvétes
fizetéssel
Az Eladó felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy az egyes Termékek esetében, illetve a Termlkek darabszámátólvagy a választot szállítási módtól fügően a fizetés választható módja eltérő lehet. A lehetséges fizetési módokról az Eladó a Boltban, a Megrendelési folyamat során tájékoztatja a Fogyasztót.
Előzetes fizetési mód választása esetén a megrendelt Termékek árát a Megrendelés leadása után haladéktalanul ki kell fizetni.
Az aktuális szállítási díjak a Bolt weboldalán találhatók, a
https://www.wittchen.hu/hu-HU/szallitasi-koltsegek
alatt kerülnek közzétételre, továbbá azok a Megrendelés leadása során is feltüntetésre kerülnek.
Abban az esetben, ha a Fogyasztó a fizetési módok közül az előre fizetést választja valamely elektronikus fizetési rendszer közvetítésével, a Megrendelés teljesítése azt követően történik, hogy az Eladó megkapta a sikeres fizetésről szóló bizonylatot az elektronikus fizetési rendszer üzemeltetőjétől.
A Fogyasztó előre fizetés esetén fizetési kötelezettségének bankkártyával történő
fizetés esetén a Fogyasztó PayU S,A. (székhely: 60-166 Poznan, ulica Grunwaldzka 186
Lengyelország, nyilvántartási száma (KRS szám): 0000274399, adószám (NIP): 779-23-08-495,
képviseli: Laurent le Moal igazgató, felügyeleti szerv: Lengyelország Pénzügyi Felügyeleti
Hatósága, pénzügyi engedély száma: IP1/2012, web:
https://hungary.payu.com/) által üzemeltetett PayU fizetési rendszeren tehet eleget.
Bankkártyás fizetés választása esetén a Fogyasztó átirányítása kerül a PayU fizetési oldalára,
ahol a PayU rendszerében a Fogyasztónak a bankkártya adatainak megadása szükséges, melyet
azonban nem közvetlenül az Eladó részére ad meg a Fogyasztó, hanem azt PayU biztonságos, zárt,
megfelelő biztonsági intézkedésekkel biztosított fizetési rendszerében adhat meg. A fizetésre
ebben az esetben a PayU feltételei vonatkoznak, mellyel kapcsolatosan a Fogyasztó
kötelezettsége, hogy azokat megismerje. Tekintettel arra, hogy a PayU rendszeren keresztül
teljesített fizetés esetén a díj összege szinte azonnal terhelésre kerül a Fogyasztó által
megadott bankkártyához tartozó bankszámlán, így más fizetési módra történő áttérés nem
lehetséges és az Eladó – a vásárlástól történő, külön nyilatkozattal kifejezett elállás esetének
kivételével – nem köteles a teljesített díjat visszafizetni.
A fenti 7. pontban írtakon túlmenően a Fogyasztó előre fizetés esetén a fizetési
kötelezettségét a PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., címe: 22-24
Boulevard Royal L-2449, Luxemburg) által üzemeltetett PayPal elnevezésű fizetési rendszer
igénybevételével is teljesítheti, ehhez azonban szükséges, hogy a Fogyasztó rendelkezzen PayPal
felhasználói fiókkal, ahol a fizetéshez használt bankkártyája regisztrálásra került. A PayPal
fizetési rendszerének használatára a PayPal feltételei vonatkoznak, mellyel kapcsolatosan a
Fogyasztó kötelezettsége, hogy azt megismerje. A PayPal rendszerén történő fizetés esetén a más
fizetési módra történő áttéréssel kapcsolatosan a 7. pontban írt rendelkezések megfelelően
irányadóak.
Amennyiben a Fogyasztó a banki átutalásos fizetési módot választja, úgy az Eladó a
Megrendelést visszaigazoló e-mailben tájékoztatja a Fogyasztót arról a bankszámlaszámról,
amelyre történő átutalással a Fogyasztó fizetési kötelezettségének eleget tehet. Ahhoz, hogy az
Eladó a fizetést beazonosíthassa a Fogyasztónak a banki átutalás közleményében a visszaigazoló
e-mailben szereplő rendelésszámot kell megadnia. Az Eladó felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy
banki
átutalásos fizetés választása esetén az Eladó kizárólag akkor teljesíti a Megrendelést,
ha vásárlás összege a bankszámláján a kiszállítás napját megelőzően jóváírásra került.
Amennyiben a Fogyasztó a Megrendelés leadásától számított 14 napig nem teljesíti fizetési
kötelezettségét, az Eladó jogosult a Megrendelést törölni. A Fogyasztó fizetési késedelméből
eredő szállítási vagy egyéb késedelemért az Eladó nem tehető felelőssé.
Utánvétes fizetési mód választása esetén a Fogyasztó a Termékek vételárát és az
esetlegesen fizetendő szállítási díjat utólagosan fizeti meg készpénzben vagy – amennyiben a
szállítást teljesítő Futár lehetővé teszi – bankkártyával a kiszállítás napján a kiszállítást
teljesítő Futárnak. Amennyiben a Fogyasztó a Termékek vételárát és a szállítási díjat
bankkártyával kívánja rendezni, úgy kérjük a szállítást megelőzően érdeklődjön a Futárnál a
bankkártyás fizetés lehetőségéről. Amennyiben a Fogyasztó meggondolja magát és utólag mégsem
utánvéttel kívánja a fizetési kötelezettségét teljesíteni, úgy köteles ezt az Eladó részére
haladéktalanul jelezni az info@wittchen.hu e-mail címen. Ebben az esetben a Fogyasztó kizárólag
banki átutalás fizetési módra térhet át, az előre, bankkártyával vagy PayPal útján történő
fizetésre azonban ebben az esetben sincs utólag lehetőség. Amennyiben a Termékek a szállítást
végző Futár részére már átadásra kerültek, úgy más fizetésre módra történő áttérésre nincs
lehetőség.
A Termékek vásárlásával kapcsolatban a számviteli és az adójogszabályok által előírt
rendben és időpontban az Eladó által minden esetben számla kerül kibocsátásra, amely a Fogyasztó
részére átadásra kerül – a Fogyasztónak a Megrendelés leadásakor megadott választása szerint –
elektronikus formában, e-mail útján való megküldés útján vagy a megrendelt Termékek
mellékleteként papír formátumban
Azzal, hogy a Fogyasztó elfogadja a jelen Szabályzatot, beleegyezik abba, hogy az Eladó
számlákat és helyesbítő számlákat küldjön neki elektronikus formában a Fogyasztó által, a
regisztráció vagy a Megrendelés leadása közben megadott e-mail címre. A Fogyasztó egyben
kijelenti, hogy a fenti elektronikus számlákat az által megadott e-mail cím alatt átveszi.
A Fogyasztó köteles ellenőrizni a csomag állapotát, amikor átveszi a Futártól a
Megrendelést. Amennyiben megállapítja, hogy a csomagolás sérült vagy károsodott, az Eladó
kárfelvételi jegyzőkönyv felvételét javasolja Futár jelenlétében, illetve az Eladó haladéktalan
értesítését a sérülés vagy károsodás tényéről.
A Fogyasztó a Boltban megrendelt Termékeket átveheti személyesen a budapesti WITTCHEN
üzletekben vagy kérheti a megrendelt termékek kiszállítását. A Termékek kiszállítása kizárólag
Magyarország területén lehetséges, valós belföldi címekre, illetve az alábbiakban részletezettek
szerint csomagküldő pontokra. Az Eladó a Termékek külföldre szállítását nem szervezi meg, erre
nem is kötelezhető.
A Termékek kiszállítását az Eladón kívüli harmadik fél szolgáltató, a Futár teljesíti.
A Fogyasztó jelen Szabályzat rendelkezéseinek elfogadásával
tudomásul veszi, hogy a szállításhoz szükséges adatai a
Futár vagy az alábbiakban megjelölt csomagpont szolgáltató részére továbbításra kerüljenek.
Tekintettel arra, hogy az Eladónak arra nincs ráhatása, a Fogyasztónak nincs lehetősége
arra, hogy a szállítás kívánt napját megadja. A Termékek mellett feltüntetett, a
szállítás időpontjára vonatkozó adatok csupán tájékoztató jellegűek, azokaz Eladó részére
nem keletkeztetnek kötelezettséget, illetve nem minősül kötelezettségvállalásnak
részéről. Az előbbiektől függetlenül az Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy
a Vásárló megrendelését mihamarabb teljesítse, azonban a kiszállítás időpontjáért nem tud
felelősséget vállalni, a Fogyasztó a szállításból eredő késedelemért az Eladóval szemben
semmilyen igénnyel nem léphet fel.
A kiszállítás pontos időpontjáról minden esetben a kiszállítást végző Futár értesíti a
Fogyasztót.
Az Eladó a Termékek kiszállításához a Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
(székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6., cégjegyzékszám: 01-10-042463, adószám:
10901232-2-44, e-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu telefon: +36 1 767 8282, a továbbiakban: “Magyar
Posta”). A kiszállításra a Magyar Posta üzletszabályzata vonatkozik, mely a
következő linken érhető el: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/postai_aszf
Az Eladó javasolja a Fogyasztó részére, hogy mindenképpen olyan szállítási címet adjon
meg, ahol munkaidőben a Futár biztosan megtalálja őt vagy a megbízottját.
Az Eladó az adatbeviteli hibák, elírás, téves cím megadása miatt adódó késedelemért nem
tehető felelőssé. A Fogyasztó számára biztosított a lehetőség, hogy mielőtt a Megrendelést
elküldi, azelőtt a megadott adatokat ellenőrizze. Amennyiben a Fogyasztó a téves adatbevitelt a
rendelés leadását követően észlel, úgy köteles Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni, mellyel
egyidejűleg köteles a helyes adatokat is az Eladó rendelkezésére bocsátani. Ennek elmaradása
esetén az Eladót semmilyen felelősség nem terheli. Amennyiben a Magyar Posta a kiszállítással
kapcsolatos visszaigazolást már megküldte a Fogyasztó részére, úgy ezt követően a helyes
adatokat a Fogyasztó a Magyar Posta felé köteles jelezni.
A Fogyasztó jelen Szabályzat elfogadásával tudomásul veszi, hogy amennyiben
munkahelyének címére vagy egyéb lakóhelyétől eltérő címre kéri a Termékek kiszállítását és a
kiszállítás időpontjában nem tartózkodik a megadott címen, úgy harmadik személy (recepciós,
portás, munkatárs stb.) bevonásával is történhet a kézbesítés, azonban ezek magatartásaiért az
Eladót nem terheli felelősség.
Nem otthoni szállítási cím megadása esetén (pl. munkahely, egészségügyi intézmény,
szálloda, kemping, nyaraló falu, idősek otthona stb.) az intézmény aktuális szabályzata szerint
történik a kézbesítés. Ilyen helyre történő kézbesítés esetén kérjük a Fogyasztót, hogy adja meg
a szoba számát vagy egyéb a kézbesítés megkönnyítését segítő adatot. Az Eladó tájékoztatja a
Fogyasztót, hogy az ilyen helyekre a szállítások esetén a kézbesítés csak a recepcióig
garantált.
Az Eladót nem terheli felelősség, ha a Megrendelést leadó Fogyasztótól eltérő harmadik
személy a Termékek átvételt megtagadja.
Különleges helyszínekre (pl. repülőtér, kikötő, vonat-buszállomás, egyéb közelebbről
meg nem határozható hely stb.) sem az Eladó, sem a Futár nem vállal kiszállítást
Amennyiben a kézbesítés első megkísérlésének időpontjában a Fogyasztó a megadott címen
nem elérhető, úgy az ismételt kézbesítésre a Magyar Posta szabályzata az irányadó, amely
esetlegesen pótlólagos fizetési kötelezettséget is eredményezhet, így javasoljuk, hogy a
Fogyasztó ezekről tájékozódjon. Amennyiben a Fogyasztó a Terméket az ismételt kézbesítéskor sem
veszi át vagy az átvételt megtagadja, úgy a 8.§ 11. bekezdésének rendelkezései megfelelően
irányadóak.
Amennyiben az adott Termék esetében lehetséges, úgy a Fogyasztó választhatja a
Terméknek a Packeta csomagküldési szolgáltató kihelyezett átvételi pontjaiban történő személyes
átvételt. Ebben az esetben a Fogyasztónak lehetősége van kiválasztani a hozzá legközelebb eső
vagy számára egyéb okból megfelelő átvételi pontot. A szállítás ilyen esetben a Fogyasztó által
megadott Packeta átvételi pontig történik. Amint a megrendelt Termék az átvételi ponton
átvehető, úgy a Packeta értesítést küld a Fogyasztó részére a Megrendelés során megadott e-mail
címére. A Foxpost szolgáltatásról további információ a https://www.packeta.hu/ weboldalon érhetőek el.
A szállítás annak választott módjától függetlenül díjköteles, melynek pontos összegét
az Eladó a Megrendelés leadása előtt minden esetben feltűnteti, így a Fogyasztó még annak
leadása előtt meggyőződhet a fizetendő díjakról. Bizonyos esetekben, például amennyiben a
Megrendelés értéke egy az Eladó által meghatározott összeget meghalad, a szállítás ingyenes.
A Fogyasztó köteles a megrendelt Termékek mennyiségi és minőségi megfelelőségét a
kézbesítést, illetve átvételt követően késedelem nélkül ellenőrizni. Ennek keretében a Fogyasztó
a csomag kibontásával egyidejűleg köteles meggyőződni a Termékek észlelhető hibáiról, valamint
arról, hogy a Termék megfelel-e a Megrendelésben rögzített és visszaigazolt Terméknek, a
megrendelt mennyiségnek. Amennyiben a kézbesítés Futárral történik, úgy a Fogyasztó a
kézbesítést végző Futár jelenlétében a csomag kibontásakor észleli, hogy a Termék sérült,
esztétikai vagy egyéb hibával rendelkezik, a Termékek átvételét megtagadhatja, és a Termékeket –
az erre rendszeresített űrlap egyidejű kitöltésével – a Futárral visszaküldheti. Ebben az
esetben a 8.§ 11. bekezdésének rendelkezései nem alkalmazandóak.
8. § AZ ÉRTÉKESÍTÉSI SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
A Fogyasztót az EkerR. 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amely
jogát a hivatkozott jogszabályi rendelkezés értelmében a Termék személyes, üzlethelyiségben,
illetve csomagátvételi ponton vagy Futártól történő átvételétől számított 14 napon belül
gyakorolhatja. Az Eladó azonban ennél hosszabb, 30 napos határidőt biztosít a Fogyasztó részére,
hogy indokolás nélküli elállási jogát gyakorolja, amely a Termék személyes, üzlethelyiségben,
illetve csomagátvételi ponton vagy Futártól történő átvételétől számítandó. A Fogyasztó elállási
nyilatkozata abban az esetben minősül határidőn belül megtettnek, amennyiben a nyilatkozatát az
alábbiakban meghatározott módon a 30 napos határidő lejártát megelőzően elküldi vagy egyéb módon
az Eladó rendelkezésére bocsátja. A Fogyasztót megilleti az a jog, hogy az elállási jogát az
Értékesítési Szerződés megkötésének (Megrendelés leadásának) napja és a Termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja.
A Fogyasztó elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja. A Fogyasztó ezt megteheti személyesen az Eladó üzlethelyiségeiben, továbbá az
Eladó alábbi címére küldött postai levél útján: Wittchen Hungary Kft., 1062 Budapest, Teréz
körút 55-57 (a borítékra kérjük ráírni: „SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS”) vagy e-mail útján a info@wittchen.hu e-mail címre küldött üzenet
útján, továbbá a https://www.wittchen.hu/hu-HU/uj-visszaterites
domain címen elhelyezett online elállási űrlapon. Személyesen gyakorolt elállás esetén a
Fogyasztónak a Terméket, lehetőleg annak eredeti csomagolásában vissza kell szolgáltatnia az
Eladónak, továbbá be kell mutatnia az Eladó munkatársának a vásárlással kapcsolatos bizonylatot.
Postai úton, illetve e-mailen közölt elállási nyilatkozat esetén a nyilatkozatnak tartalmaznia
kell a megvásárolt Termékek megnevezését, a vásárlás, illetve átvétel időpontját, a Fogyasztó
nevét és címét és azt a számlaszámot, amelyre a Termékek vételárnak visszafizetését igényli,
továbbá kizárólag postai úton megküldött nyilatkozat esetén a levél keltét és a Fogyasztó
aláírását. Online megtett elállási nyilatkozat esetén a formanyomtatványon megjelölt adatok
megadása szükséges.
A fent leírt módon történő elállás esetében az Értékesítési Szerződést meg nem
kötöttnek tekintik.
Az elállási jog gyakorlása esetén az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállási jog
gyakorlásának tudomására jutásától számított 14 napon belül visszatérít minden, a Fogyasztó
által az Eladó részére megfizetett összeget, ideérve a szállítási díjat (kivéve azokat a
többletköltségeket, amelyek abból adódnak, hogy az Ügyfél a legkevésbé költséges szokásos
szállítási módtól eltérő szállítási módot választott).
A fentiek szerinti visszatérítés során az Eladó a Megrendelés során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. Amennyiben azonban a Fogyasztó az elállási
jogát nem személyesen, az Eladó üzlethelyiségében gyakorolja és a Fogyasztó utánvétes fizetési
mód választásával rendezte fizetési kötelezettségét, úgy a visszatérítés banki átutalással
történik, így a Fogyasztónak az elállási nyilatkozatban a bankszámlaszámát is közölnie kell az
Eladóval. A visszatérítés előbbi módjához a jelen Szabályzat rendelkezéseinek elfogadásával a
Fogyasztó kifejezetten hozzájárul. A Fogyasztó megadhatja a bankszámlaszámát, amire az Eladó
visszautalja az összeget. A visszatérítéssel kapcsolatban az Ügyfelet semmilyen esetben sem
terheli díjfizetési kötelezettség. Az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani,
amíg vissza nem kapta a Terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta kétséget kizáróan, hogy azt
visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Az Értékesítési Szerződéstől való elállás közlését követően haladéktalanul, de
legkésőbb 14 napon belül a Fogyasztónak kötelessége visszaküldeni a Termékeket. A határidő
betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a Terméket a 14 nap letelte előtt visszaküldi a következő
címre: Centrum Logistyczne WITTCHEN - Zwroty, Palmiry, ul. Gdańska 60, 05-152 Czosnów,POLAND
vagy bármely magyarországi WITTCHEN üzlet címére (a csomagra kérjük írja rá: „VISSZAKÜLDÉS”). (a
borítékra kérjük írja rá: „VISSZAKÜLDÉS”) vagy azt személyesen adja át az Eladó munkatársának
bármelyik üzlethelyiségben.
Az elállási jog gyakorlása esetén az Ügyfél viseli a termék Eladó részére történő
visszaküldésével járó közvetlen költségeket. Utánvéttel feladott küldeményeket az Eladónak nem
áll módjában átvenni.
A Fogyasztót terheli a felelősség a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
A Fogyasztó a Szabályzat 8.§ 1. bekezdése alapján fennálló elállási jogán túl az Eladó
minden Ügyfélnek további lehetőséget biztosít, hogy az Értékesítési Szerződéstől indoklás nélkül
elálljon azzal, hogy ez irányú igényét a Termékek átvételétől számított 30 napon belül írásban
eljuttatja az Eladó részére. A jelen pont szerinti elállási jog gyakorlása esetén a Termékeket
eredeti, sértetlen állapotban (ide nem értve az a Boltban való általános használatból fakadó
elhasználódás mértékét) szükséges visszaszolgáltatni az Eladó részére. A fentiek alapján a
Fogyasztó a Terméket ellenőrizheti, ahogyan azt egy fizikai üzletben történő vásárlás során
tenné (pl. a Fogyasztó csak felpróbálhatja, de nem használhatja azt). A jelen pont szerinti 30
napos elállási jog gyakorlása nem sérti és nem korlátozza a Fogyasztó EkerR. 20. § szerinti, 14
napos indoklás nélküli elállási jogát.
Abban az esetben, ha a Fogyasztó él az Értékesítési Szerződéstől való 30 napos indoklás
nélküli elállás jogával, a Szabályzat 8.§ 2-9. bekezdései megfelelően irányadók.
Az Eladó tájékoztatja a Fogyasztót, hogy amennyiben a megrendelt Termékeket – anélkül,
hogy jogszabály alapján fennálló elállási szándékát a fentiek szerint az Eladó által biztosított
kiterjesztett határidőben közölné – nem veszi át, úgy azzal szerződésszegést követ el. A
Felhasználó ezen magatartása nem minősül elállásnak. A Fogyasztó jelen Szabályzat
rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult vele szemben
érvényesíteni a Fogyasztó szerződésszegése következtében felmerült költségeket (pl. szállítási
vagy tárolási költség).
9. § SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
Az Eladó tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a vonatkozó jogszabályok alapján fennálló
kellékszavatossági, termékszavatossági igényét, illetve jótállásból eredő jogait az alább
részletezettek szerint a Termékek gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Ennek
megfelelően a Fogyasztó a szavatossági és jótállásból eredő jogait az Eladóval szemben jogosult
és köteles gyakorolni.
Az Eladó a szavatossági jogok gyakorlásával, illetve a Fogyasztót megillető jogokkal
kapcsolatosan a jelen Szabályzat 1. számú melléklete szerinti részletes tájékoztatást nyújtja a
Fogyasztó részére.
A szavatossági jogok érvényesítésével kapcsolatos eljárás zökkenőmentes lebonyolítása
érdekében az igénybejelentésnek tartalmaznia kell az érintett családi és utónevét, levelezési
címét, az adásvételi szerződés megkötésének dátumát, az adott termék típusát, a hiba típusának
pontos leírását valamint az igény bejelentésének dátumát, az arra való kérelmet, hogy a
szerződésben leírtaknak megfelelően járjunk el, valamint szükséges olyan elérhetőségi adat
megadása, ahol az igénybejelentés kivizsgálásának eredményét tudjuk közölni az igény benyújtó
személlyel.
A szavatossági igény bejelentéséhez használható az igénybejelentő lap, azonban ennek
használata nem feltétele az igényérvényesítésnek, kizárólag példaként szolgál arra, milyennek
kell lennie a szavatossági igény érvényesítéséhez kapcsolódóan benyújtandó dokumentumnak.
Kérjük, hogy a szavatossági igény benyújtásakor adják át a hibás Terméket és a vásárlás
bizonyítékául szolgáló dokumentumot. Ez lehet például a blokk fénymásolata, vagy számla,
bankkártyás fizetés esetén banki igazolás vagy más bizonyító irat, amelyen szerepel az áru
vásárlásának dátuma, a termék típusa és ára.
A vásárlástól számított első hat hónapban a hiba eredetével kapcsolatos bizonyítás
kötelezettje az Eladó. Fél év után a bizonyítás kötelezettje a Fogyasztó.
Nem képezheti jogos szavatossági igény tárgyát a nem rendeltetésszerű használatból,
helytelen ápolásból és tárolásból adódó meghibásodás, az házilagos javításból adódó probléma
vagy a külső sérülésekből bekövetkező szándékos vagy véletlenszerű sérülés. Alkatrész, például
cipzár felhúzó részének leszakadása esetén nem tudjuk garantálni, az eredetivel megegyező
alkatrész pótlását.
A szavatosság nem terjed ki a Termék azon hibáira, amelyekre az Eladó a vásárláskor
felhívja a Fogyasztó figyelmét, különös tekintettel a leértékelt árukra.
Amennyiben a Fogyasztó szavatosság jogcímen kíván igényt érvényesíteni, úgy azt
bejelentheti a 11. § 3. pontjában megjelölt budapesti WITTCHEN üzletben vagy az érintett Termék
Boltba való visszaküldésével a következő címre: Centrum Logistyczne WITTCHEN - Zwroty, Palmiry,
ul. Gdańska 60, 05-152 Czosnów. POLAND (a borítékra kérjük ráírni: REKLAMÁCIÓ). A kifogásolt
termékhez kérjük hozzácsatolni a vásárlást igazoló bizonylatot (pl. a blokk vagy az áfás számla
másolatát), illetve a hiba részletes leírását a Fogyasztó által választott szavatossági igény
megjelölésével. A szavatossági igény bejelentéshez a Fogyasztó használhatja a Bolt weboldalán
elérhető online nyomtatványt, amely elérhető a következő linken: https://www.wittchen.hu/hu-HU/uj-reklamacio.
Az Eladó a szavatossági igény benyújtásától számított 14 napon belül válaszol a
beérkezett megkeresésre.
10. § FOGYASZTÓI TÁJÉKOZTATÓ
Az Eladó az EkerR. 11/A. § b) pontjával összhangban tájékoztatja a Fogyasztót, hogy az
Eladó vállalkozásnak minősül, így az Értékesítési szerződés fogyasztói szerződésnek minősül, így
a Fogyasztót a fogyasztói jogok teljeskörűen megilletik.
Az Eladó az EkerR. 11/A. § d) pontjával összhangban tájékoztatja a Fogyasztót, hogy
mivel a Bolt üzemeltetője és a Termékek forgalmazója is az Eladó, így az Eladót terhelik az
alábbi kötelezettségek:
tájékoztatás nyújtása a Termékek lényeges tulajdonságairól;
tájékoztatás nyújtása a Termékek vételáráról, kapcsolódó díjakról;
tájékoztatás nyújtása a Termékek forgalmazójának személyéről, elérhetőségeiről,
a forgalmazó ügyfélszolgálatának elérhetőségeiről;
a szerződéskötéshez, szállításhoz szükséges adatokról;
a szállításhoz kapcsolódó adatok Futár részére történő továbbításáról;
a szerződés megkötése a Fogyasztóval;
a Termékek leszállításának és a Fogyasztó részére történő átadásának
megszervezése, illetve lebonyolítása;
a Termékekkel kapcsolatos számla kiállítása és a Fogyasztó rendelkezésére
bocsátása (elektronikus megküldés vagy csomag mellékleteként történő papíralapú
megküldése)
panaszkezelés
szavatossági, jótállási igények kezelése
Az Eladó az az EkerR. 11/A. § a) pontjával összhangban tájékoztatja a Fogyasztót, hogy
a Boltban a Fogyasztó részére a Termékekkel kapcsolatosan megjelenített ajánlatok
rangsorolásának fő paraméterei a következők:
A Bolt használata során a Fogyasztó köteles különösen az alábbiakra:
Alapértelmezett – terméksorrend a legkeresettebb termékenként külön-külön.
Növekvő ár – termékár szerint, a legolcsóbbtól a legdrágábbig
Csökkenő ár – termékár szerint, a legdrágábbtól a legolcsóbbig
Népszerűség szerint – a vásárlók által az elmúlt héten kosárba helyezett
termékek száma alapján
Index szerint – ábécé sorrendben a termék cikkszáma alapján
Újdonság szerint – a termék bolti megjelenésének dátuma alapján. A legújabb
termékek az elején vannak
Amennyiben a Fogyasztó bármely böngészőben használt bármely keresőmotor alkalmazásával
kerül a Boltba átirányításra, illetve amennyiben meghatározott termékekre való keresés az
Eladóra, az általa értékesített Termékekre vagy a Boltra mutatnak, úgy a keresési találatok
mellett minden esetben feltüntetésre kerül, ha fizetett hirdetésről van szó, így ennek
köszönhetően kerülhetett az Eladó ajánlata a Fogyasztó részére kiemelt helyen megjelenítésre.
11. § PANASZÜGYINTÉZÉS, (JOG)VITÁK RENDEZÉSE
Amennyiben a Fogyasztónak az Eladóval, az általa nyújtott szolgáltatással, illetve a
megvásárolt Termékkel kapcsolatosan bármilyen problémája merül fel vagy az Eladóval kapcsolatos
panasza van, úgy azt elsődlegesen az Eladó ügyfélszolgálatának köteles jelezni, az alábbiakban
rögzített módon.
Az Eladó az Fgytv. 17/A. § (1) bekezdésével összhangban az alábbi tájékoztatást nyújtja a
Fogyasztó részére:
Az Eladó elnevezése: Wittchen Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság
Az Eladó székhelye: 1062 Budapest, Teréz körút 55-57. A. ép. 2. em.
A panaszügyintézés helye az Eladó székhelyétől eltér, melynek címe: 60 ulica
Gdansk, Czosnow 05-152, Lengyelország
Az Eladó ügyfélszolgálatának levelezési címe, elektronikus levelezési címe és
telefonszáma:
Az Eladó ügyfélszolgálatának elérhetőségi ideje: hétfő - péntek 10-14 óra
között (Közép-európai idő szerint).
Az ügyfélszolgálat munkaszüneti napokon és magyar nemzeti ünnepnapokon (január 1., március
15., nagypéntek, húsvét hétfő, május 1., pünkösdhétfő, augusztus 20., október 23., november
1. és december 25.-26.) nem elérhető
A Fogyasztó panaszát szóban telefon útján vagy személyesen az Eladó alábbi
üzlethelyiségeiben, továbbá írásban postai úton, az Eladó székhelycímére küldött levél útján
vagy e-mailben a fenti elérhetőségre küldött üzenet útján teheti meg.
Az Eladó üzlethelyiségeinek elérhetősége: https://www.wittchen.hu/hu-HU/üzlet-és-szalonok
A szóbeli panaszt az Eladó azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a
Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén
helyben átadja, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
(e-mail) közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb a bejelentést követő 30 (harminc)
napon belül, az Eladónak a panaszra adott érdemi válaszával egyidejűleg küldi meg. A telefonon
közölt szóbeli panaszt az Eladó egyedi azonosítószámmal látja el, melyet a telefonhívás során
bocsát a Fogyasztó rendelkezésére.
Az írásbeli panaszt az Eladó a beérkezését követő 30 (harminc) napon belül köteles
írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Amennyiben az Eladó a panaszt
elutasítja, úgy azt indokolással látja el.
Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 (három)
évig őrzi meg.
Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli vagy ennek fennállását
valószínűsíti, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz (illetékes járási hivatal). A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://jarasinfo.gov.hu weboldalon.
Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az
Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik vagy amennyiben a Fogyasztó panasza elutasításra
kerül, úgy a Fogyasztó, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető
testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását, illetve fordulhat az Eladó
székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is.
A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak azok a
természetes személyek minősülnek, akik önálló foglalkozásuk vagy üzleti, gazdasági tevékenységi
körükön kívül eső célból járnak el. A békéltető testületi eljárás szempontjából azonban
fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok
érdekében eljáró természetes személy, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok
alkalmazásában az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében
eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház,
lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki, illetve amely árut vesz, rendel,
kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat
címzettje. A fogyasztóvédelmi szabályok értelmében árunak minősül az ingatlan és a vagyoni
értékű jog, valamint a szolgáltatás.
Az Eladót együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testület előtti eljárásban.
Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség,
másrészt a békéltető testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy
részvételének biztosítása. Amennyiben az Eladó székhelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, az Eladó együttműködési
kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének
felajánlására terjed ki.
A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak azok a
természetes személyek minősülnek, akik önálló foglalkozásuk vagy üzleti, gazdasági tevékenységi
körükön kívül eső célból járnak el. A békéltető testületi eljárás szempontjából azonban
fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok
érdekében eljáró természetes személy, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok
alkalmazásában az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében
eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház,
lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki, illetve amely árut vesz, rendel,
kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat
címzettje. A fogyasztóvédelmi szabályok értelmében árunak minősül az ingatlan és a vagyoni
értékű jog, valamint a szolgáltatás
A fentieken túlmenően, amennyiben a Fogyasztó úgy érzi, hogy fogyasztói jogai sérültek,
úgy az Európai Unió Bizottsága által létrehozott online vitarendezési platformot is
használhatja, ahol a fogyasztók regisztrálhatnak, és amelyen keresztül egy űrlap kitöltésével
kezdeményezhetik az online vásárlásokkal kapcsolatos vitáik rendezését, elkerülve a peres
eljárásokat. Az online vitarendezési platform elérhetősége: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU.
A platform használata során szükséges az Eladó e-mail címének megadása is, mellyel kapcsolatosan
az Eladó az info@wittchen.hu e-mail címet
jelöli meg.
Végezetül a Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság
előtti érvényesítésére polgári peres eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi
V. törvény, valamint a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX törvény rendelkezései
szerint.
12. § A BOLT ELEKTRONIKUS ÚTON VALÓ ELÉRÉSÉNEK TECHNIKAI FELTÉTELEI, TÁRHELYSZOLGÁLTATÓ
A Bolt az alábbi minimális technikai feltételekkel rendelkező eszközökről használható
zavartalanul
Internet Explorer 8.0 vagy annál újabb verziójú ActiveX böngésző, JavaScript,
cookiek, vagy
Mozilla Firefox 3.0 vagy annál újabb verziójú böngésző bekapcsolt Java
appletekkel, JavaScript és cookiek, vagy
Google Chrome 21.0 vagy annál újabb verziójú böngésző bekapcsolt Java
appletekkel, JavaScript és cookiek,
minimális képernyőfelbontás: 1280×720 pixel.
A Fogyasztók adatai, továbbá a Bolt üzemeltetéséhez szükséges szolgáltatások által
felhasznált adatok biztonsága biztosításának céljából az Eladó minden olyan technikai és
szervezeti eszközt alkalmaz, amely megfelel az általa nyújtott szolgáltatások általánosan elvárt
biztonságos szintjének, különös tekintettel a Fogyasztók személyes adatainak jogosulatlan
harmadik személyek általi megszerzésének és módosításának megelőzésére.
A Bolt használata során a Fogyasztó köteles különösen az alábbiakra:
tiltott tartalmak közlésétől tartózkodni
a Boltot olyan módon használni, ami nem zavarja annak működését, különösen
köteles az előírt programok és/vagy eszközök használatára;
minden olyan tevékenységet kerülni, amely kéretlen levelek küldésének (spam),
vagy a Bolt indokolatlan használatának minősül, vagy ilyen irányú bármely intézkedést
elhelyezni a Boltban
a Bolt más Fogyasztókat, illetve az Eladó számára nem zavaró vagy annak
működését indokolatlanul terhelő használatára;
a Bolt olyan módon történő használatára, ami megfelel a Magyarország területén
érvényben lévő jogi előírásoknak, illetve a Szabályzat tartalmának.
Az Eladó intézkedéseket tesz abból a célból, hogy biztosítsa a Bolt helyes és zavartalan
működését. A Fogyasztónak tájékoztatnia kell az Eladót minden általa észlelt hibáról vagy
üzemzavarról, amelyet a Bolt használata közben tapasztal.
Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy ajánlatokat, akciókat tegyen közzé, vagy
vonjon vissza, illetve módosítsa a Termékek árát a Boltban. Ez nem érinti a Fogyasztó által
leadott Megrendelést, és az az alapján létrejött Értékesítési Szerződésben szereplő
feltételeket.
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a mindenkori magyar, különös
tekintettel a 2. § 10. pontjában felsorolt jogszabályok az irányadók.
Jelen Szabályzat nem zárja ki és nem korlátozza a Fogyasztót a kötelező törvényi
rendelkezések alapján megillető egyéb jogai gyakorlásában. Amennyiben jelen Szabályzat előírásai
és a fogyasztókat megillető kötelező jogok között ellentmondás áll fenn, a hatályos jogszabályok
rendelkezései élveznek elsőbbséget.
Az a tény ha jelen Szabályzat bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, vagy
vélhetően érvénytelenné fog válni a jövőben, nem érinti azoknak, mint egésznek az érvényességét.
Az érvényben maradó részeket a részleges érvénytelenségre való tekintet nélkül kell értelmezni
és végrehajtani. Ilyen esetben az érvénytelen rendelkezés helyébe a vonatkozó jogszabályok
szerinti, az érvénytelen rendelkezés céljához legközelebb eső jogszabályi rendelkezés lép.
Ugyanezen módon kell eljárni abban az esetben is, ha a jelen Szabályzat nem szabályoz valamely
kérdést.
Jelen Szabályzat és annak melléklete vagy mellékletei képezik a feleknek a Szabályzat
tárgyára vonatkozó teljes megállapodását és egyetértését, és érvénytelenít minden korábbi, a
felek közötti szerződést, megállapodást, egyeztetést a szerződés tárgyának vonatkozásában.
Az Eladó jelen Szabályzatban nem alkalmaz olyan feltételt, amely lényegesen eltér a
jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól, illetve olyan feltételt sem, amely
eltér a Felhasználó és a Szolgáltató között esetlegesen korábban alkalmazott feltételtől. Az
előzőekre tekintettel a Felhasználó külön tájékoztatására nem kerül sor.
Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a jelen Szabályzatot fontos okból egyoldalúan
módosítsa. A fontos indoknak minősül különösen, de nem kizárólagosan az általánosan érvényben
lévő előírások megváltozása, a szervezeti változások az Eladó oldalán, a szolgáltatásnyújtás
bővítése az Eladó által, a további szolgáltatásnyújtás lehetőségének Eladó általi megszűntetése.
Az Eladó elektronikus úton tájékoztatja a Szabályzat új tartalmáról az
Ügyfeleket (az Ügyfél Fiókjában vagy a Rendelés leadása során megadott e-mail címre küldött
levél útján), legkésőbb 14 nappal az új Szabályzat hatálybalépése előtt. Az új Szabályzat
tartalmának el nem fogadása esetén a Fogyasztónak joga van bármikor elállni az Eladóval az
Ügyfél Fiókjával kapcsolatban kötött szerződéstől azzal, hogy az Eladó felé egy nyilatkozatot
nyújt be arról, hogy törölni kívánja az Ügyfél Fiókját. Az új Szabályzat hatálybalépésének napja
előtt a Fogyasztó által leadott megrendelések az addigi, Ügyfél által a megrendelés leadásának
napján elfogadott Szabályzat szerint kerülnek teljesítésre.
Az Eladó és a Fogyasztó a jelen Szabályzatból eredő vitáik esetén igyekeznek a
felmerült problémákat elsődlegesen tárgyalásos úton megoldani. Amennyiben ésszerű időn belül a
jelen Szabályzatból eredő vita megoldására nem születik megállapodás, úgy a felek bármely vita
eldöntésére, amely a jelen Szabályzatból, vagy azzal összefüggésben, annak megszegésével,
megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik kikötik Magyarország
bíróságainak joghatóságát és – pertárgy értékétől függően – a polgári perrendtartásról szóló
2016. évi CXXX. törvény (Pp.) szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz
fordulnak.
1. SZÁMÚ MELLÉKLET
SZAVATOSSÁGI JOGOKKAL ÉS JÓTÁLLÁSSAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÓ
Kellékszavatosság 1.1. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
Az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szabályai (6:159-6:167. §) szerint.
1.2. Milyen esetben hibás a teljesítés?
A teljesítés hibás, ha a Termékek a teljesítés időpontjában nem felelnek meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó, ha a Fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás, azaz a Fogyasztó és az Eladó közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
1.3.Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót a kellékszavatossági igénye alapján?
A Fogyasztó – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy a Fogyasztó igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől is elállhat. A Fogyasztó saját maga, illetve az Eladón kívüli egyéb személlyel nem jogosult a hibát kijavítani, illetve kijavíttatni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Fogyasztó választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó vagy a Szerződött Partner adott okot.
1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a Fogyasztó figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
1.5. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztó az Eladóval v szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
1.6. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a Termékeket az Eladó értékesítette számára. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
2.1. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog – mint amilyenek a Termékek is – hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
2.2. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
2.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
2.4. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
2.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
2.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Azokban az esetekben, amikor azt külön jogszabály nem szabályozza a meghibásodás miatt kicserélt Termékekre a cserével a szavatossági idő nem kezdődik újra, illetve a cserélt alkatrész beszámítási értékét az Eladó az éppen aktuális áron számolja.
Jótállás
3.1. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján – attól függően melyikük minősül forgalmazónak – az Eladó vagy a Szerződött Partner jótállásra köteles.
A fenti jogszabály írja elő a jótállás biztosítását egyes rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek és azok alkatrészei esetében, mint amilyenek a Termékek is lehetnek.
A jogszabály értelmében a jótállási idő:
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint eladási ár felett három év..
3.2. Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg a Fogyasztót a jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a fenti 3.1. pontban megjelölt jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Az általános kellékszavatossági jogokra vonatkozó szabályokat jótállás esetén az alábbi eltérésekkel, illetve kiegészítésekkel kell alkalmazni.
Ha a 3.1. pontban meghatározott jótállási időtartam alatt a Termék első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a Termék nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a Terméket nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a Termék cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat nyolc (8) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a 3.1. pontban meghatározott jótállási időtartam alatt a Termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja a Terméket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, az Eladó köteles a Terméket nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a Termék kicserélésére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat nyolc (8) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni. Ha a Termék kijavításra a kijavítási igénynek az Eladóval való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – az Eladó köteles a Termélet a harminc (30) napos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a Termék cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat a harminc (30) napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc (8) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
3.3. Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak, azaz a Fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
A jótállásra kötelezett vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a Fogyasztó jogszabályból eredő - így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
3.4. Három munkanapon belüli csereigény
Három munkanapon belüli cserteigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a Fogyasztó 3 munkanapon belül érvényesíti a csereigényét, akkor az Eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a Termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a Terméket ki kell cserélnie, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
3.5. Mikor mentesülhet a kötelezett a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok a Fogyasztót a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A Fogyasztó jótállási, szavatossági igényét az Eladó vagy a Termék gyártója által kibocsátott jótállási jeggyel érvényesítheti, vagy a vásárlást bizonyító számla, nyugta felmutatásával.
A Termékeken található garanciacímke, illetve gyári azonosítók eltávolítása, olvashatatlansága, megsértése vagy annak kísérlete azonnal a jótállási, szavatossági kötelezettség megszűnését vonja maga után. A nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodások (így különösen égés, törés, repedés, vonali vagy hálózati túlfeszültség, elemi kár, villámcsapás, szándékos rongálás, elégtelen hűtés, helytelen vagy szakszerűtlen tárolás vagy szállítás, illetve nem felhatalmazott szervíz által végzett javítások, megbontások, átépítések stb. esetén az Eladó, illetve a Szerződött Partner jótállási, illetve szavatossági kötelezettsége megszűnik.
Alkatrészek vásárlása esetén az azok közötti, illetve a már meglévő alkatrészekkel fennálló inkompatibilitási problémákra az Eladó jótállást, szavatosságot nem tud vállalni, különös tekintettel jogszabályi kötelezés hiányára.
Kérjük a Fogyasztót, hogy a hibásnak vélt Termékkel együtt szolgáltassa vissza annak tartozékait is.