Húsvéti ajánlat! 25%* kedvezmény a tavaszi vásárlásokra   *A kedvezményt a rendelés véglegesítésekor lehet érvényesíteni.

25% kedvezmény a 
tavaszi vásárlásokra

WITTCHEN logoWITTCHEN logo
A kosaradban a legutóbbi látogatásod után maradtak termékek. Fejezd be a vásárlást mielőtt elfogynak a termékek!
Tovább a kosárba
Bevasarlo-kosar (0)
<!-- beta_rwd_widget_basket_products_reserved_label -->
A kosarad üres
VÁSÁRLÁSI ÉS ÜZLETSZABÁLYZAT

A WITTCHEN WEBÁRUHÁZ 2022.08.31. ÓTA
ÉRVÉNYBEN LÉVŐ VÁSÁRLÁSI ÉS
ÜZLETSZABÁLYZATA EGYSÉGES SZERKEZETBEN A
2024.08.23. NAPI MÓDOSÍTÁSOKKAL

1. § BEVEZETÉS
  1. A WITTCHEN webáruház a https://wittchen.hu cím alatt üzemel, a Wittchen Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság vezetésével, székhelye: 1062 Budapest, Teréz körút 55-57. A. ép. 2. em., Magyarország, Cégjegyzékszám: 01-09-371794, adószám: 28739434-2-42 nyilvántartja: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága.
  2. A Fogyasztó a Szolgáltatóval közvetlenül írásban az alábbi levelezési címen léphet kapcsolatba: WITTCHEN webáruház, 1062 Budapest, Teréz körút 55-57. A. ép. 2. em., Magyarország, telefonon a Vevőszolgálat közvetítésével: +36 (1) 800 1665. (díjszabás a standard áraknak megfelelően, a szolgáltató által előírt tarifák alapján, melynek szolgáltatását a Fogyasztó igénybe veszi), vagy elektronikus úton a következő címen: info@wittchen.hu.
2. § FOGALOM-MEGHATÁROZÁSOK

A Szabályzatban használt fogalmak jelentése:

  1. Fogyasztó – A Boltban vásárló természetes személy Ügyfél, mely vásárlás a gazdasági vagy szakmai tevékenysége körén kívül esik a Polgári törvénykönyv 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja alapján;
  2. Regisztráció – a Bolt weboldalán – egyes alább részletezett – személyes és egyéb adatok megadásával elindított folyamat, mely során a Fogyasztó jelszóval védett, saját, személyes Ügyfél Fiókot hoz létre.
  3. Ügyfél Fiók – a Fogyasztó fiókja, amivel a Boltban regisztrált. A Fogyasztó saját fiókjába meghatározott felhasználónévvel (azonosító karakterek sorozata, ami a Ügyfelet megkülönbözteti a többi ügyféltől) és jelszóval (a Fogyasztó Boltban történő hitelesítéshez, vagyis az egyértelmű azonosításához és személyigazolásához szükséges karaktersorozat) jelentkezik be;
  4. Futár – professzionális postai szolgáltató, aki az Eladó megbízására kiszállítja a Boltban vásárolt Termékeket;
  5. Termék – a Boltban értékesítésre kínált termékek;
  6. Szabályzat a WITTCHEN Webáruház jelen Vásárlási és Üzletszabályzata;
  7. Bolt a https://www.wittchen.hu/ domain cím alatt elérhető WITTCHEN e-kereskedelmi platform (webáruház), mely segítségével az Eladó, a Szabályzatban meghatározott feltételeknek megfelelően, értékesítésre kínálja saját termékeit elektronikus úton;
  8. Eladó – jelen szabályzat 1.§ 1. bekezdésében megjelölt alany, amely a Bolt keretein belül köti meg a Fogyasztóval az Értékesítési Szerződést, továbbá a Bolt adatkezelője és üzemeltetője;
  9. Megrendelés – jelen szabályzat 1.§ 1. bekezdésében megjelölt alany, amely a Bolt keretein belül köti meg a Fogyasztóval az Értékesítési Szerződést, továbbá a Bolt adatkezelője és üzemeltetője;
  10. Értékesítési szerződés – Boltban található termékek értékesítésére vonatkozó, az Eladó és a Fogyasztó között elektronikus úton létrejött szerződés, amelyre a jelen Szabályzat, valamint az alábbi magyar jogszabályok az irányadóak:
    1. Fgytv.: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény;
    2. Ekertv.: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
    3. Kereskedelmi tv: a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
    4. Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
    5. EkerR.: a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
    6. JótállásR.: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
3. § ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK
  1. Jelen szabályzat, mely egyben az EkerR. értelmében vett szabályzat, tartalmazza a Boltból való vásárlás szabályait.
  2. Az Ügyfelek bármikor hozzáférhetnek a jelen Szabályzathoz a Bolt weboldalán keresztül a https://static.wittchen.com/hu/gfx/attachments/wittchen-uzletszabalyzat.pdf
  3. Jelen Szabályzat különös tekintettel meghatározza:
    1. a Megrendelés elektronikus úton történő leadásának feltételeit és elveit a Boltban;
    2. a Termékeket érintő Értékesítési Szerződés megkötésének elveit a Bolt keretei között nyújtott szolgáltatások felhasználásával.
  4. A Boltból való vásárlás feltétele jelen Szabályzat elfogadása. Az Ügyfél Fiókjának regisztrációja, illetve a Fogyasztó Megrendelése szükségessé teszi jelen Szabályzat pontjainak elfogadását ún. check-box (kipipálandó doboz) közvetítésével. Amennyiben a Fogyasztó nem fogadja el a jelen Szabályzatot, nincs lehetősége a Megrendelés leadására.
  5. A Boltban kínált minden termék gyárilag új, mentes minden fizikai vagy jogi hibától, illetve jogszerűen kerültek behozatalra az Európai Unió belső piacára. Az Eladó által végzett és jelen Szabályzat által meghatározott tevékenység gyakorlása engedélyhez nem kötött.
  6. Az Eladó a Termékeket a Bolt közvetítésével értékesíti és szállítja Magyarország területére. Minden Értékesítési Szerződés magyar nyelven kerül megkötésre, továbbá a Megrendeléssel kapcsolatos bárminemű tájékoztatás, ügyintézés, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve úgyszintén a magyar nyelv.
  7. Az Értékesítési Szerződésre a hatályos magyar jogszabályok vonatkoznak.
  8. A Bolton keresztül megkötött Értékesítési szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. Az Eladó azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a Boltban történő vásárlás ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősül.
  9. Az Eladó nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.
  10. Az Értékesítési Szerződés lényeges pontjait a Boltban történő vásárlással a Fogyasztó megerősíti és elfogadja, amely lényeges pontokat az Eladó a Fogyasztó által megadott e-mail címre megküldött rendelés visszaigazolásban átadja, és azokat megerősíti, illetve szükség esetén egyéb tartós adathordozón a Fogyasztó részére átadja és megerősíti.
4. § A BOLT HASZNÁLATÁNAK SZABÁLYAI
  1. Amennyiben az Ügyfél Fiókot hoz létre, az Ügyfél Fiók tartalmazza a Fogyasztó személyes adatait, illetve a Fogyasztó által a Boltban leadott megrendeléseket érintő információkat. A Regisztrációval a Fogyasztó hozzájárul, hogy a Megrendeléshez szükséges és megadott adatait az Eladó tárolja és kezelje. A Fogyasztó Ügyfél Fiókjának létrehozása céljából a Bolt weboldalán a „Regisztrálok” lehetőséget kell kiválasztani, majd a regisztrációt végrehajtani. A Fogyasztónak joga van bármikor felbontani az Eladóval az Ügyfél Fiókjával kapcsolatban kötött szerződést azzal, hogy az Eladó felé egy nyilatkozatot nyújt be arról, hogy törölni kívánja az Ügyfél Fiókját. Ebből a célból az Ügyfélnek fel kell vennie a kapcsolatot az Eladóval a 1. § 2. pontban meghatározott elérhetőségek valamelyikén.
  2. A Fogyasztó felelősséget vállal a helytelenül megadott személyes adatokért. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy visszamondja a teljesítést, vagy érvénytelenítse a Termék megrendelését, ha a Fogyasztó valótlan adatokat adott meg, vagy a megadott adatok helyessége tekintetében az Eladóban, vagy bármely alkalmazottjában kétely merült fel. Ilyen esetben az Ügyfél telefonos vagy e-mailes értesítést kap a Megrendelés érvénytelenítésének tényéről és annak okáról. Ezen helyzetben az Ügyfelet megilleti a jog a megadott adatok helyességének igazolására, valamint minden olyan körülmény tisztázásának joga, ami kapcsolatban áll a Megrendelésének érvénytelenítésével. Amennyiben nincs olyan adat, ami lehetővé tenné, hogy az Eladó felvegye a kapcsolatot az Ügyféllel, az Eladó azt követően nyújt felvilágosítást, hogy az Ügyfél kapcsolatba lépett vele.
  3. A Fogyasztó felelősséget vállal minden tranzakcióért, amit a felhasználóneve és a jelszava felhasználásával hajt végre, kivéve, ha a felhasználónév és a jelszó harmadik személyhez került a Fogyasztó önhibáján kívül. Az Eladó köteles minden tőle telhetőt megtenni, hogy biztosítsa a felhasználónév és jelszó biztonságát. A Fogyasztó köteles minden tőle telhetőt megtenni, hogy biztosítsa, hogy a felhasználóneve és jelszava nem kerül illetéktelen harmadik személyekhez. A Fogyasztó köteles az Eladót minden esetben haladéktalanul értesíteni, amennyiben a fiókjába történt illetéktelen behatolást észlel.
  4. Az Eladót nem terheli felelősség olyan tranzakciókért, amelyek abból erednek, hogy a Fogyasztó saját felhasználónevét és jelszavát harmadik személy rendelkezésére bocsájtotta. Amennyiben az Ügyfél által a regisztráció során megadott e-mail fiók felfüggesztésre, módosításra vagy törlésre kerül, a Fogyasztónak haladéktalanul tájékoztatnia kell erről a tényről az Eladót.
  5. A Fogyasztó kijelenti, hogy az általa, a Megrendelés teljesítése céljából megadott minden adat valós, azonban az Eladó nem köteles azok valódiságát és helyességét ellenőrizni. A Fogyasztó elfogadja, hogy az Eladó jogosult a Fogyasztó által megadott adatok valódiságát és helyességét ellenőrizni abban az esetben, amennyiben azok valódiságával kapcsolatban kételye merül fel.
5. § A MEGRENDELÉS LEADÁSA ÉS TELJESÍTÉSE
  1. Az Eladó a Bolt weboldalon közzéteszi az egyes Termékek megvásárlására vonatkozó ajánlatokat. Az Eladó az ajánlatokban feltűnteti a Termékek megnevezését, képét, lényeges tulajdonoságait (méret, anyag, jellemzők stb.), vételárát, kedvezmény esetén kedvezményes vételárát. Az Eladó ezen kívül feltűnteti a Termékek kiszállításának várható (tájékoztató jellegű) időtartamát.
  2. Az Eladó felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy a Bolt weboldalán az egyes Termékekről közzétett képek és a kiszállításra kerülő Termékek között – lényegi tulajdonságokat nem érintő – eltérések lehetnek. Az eltérés oka egyrészt a weboldalon közzétett képek elkészítésekor használt megvilágítás, továbbá a Fogyasztó által használt eszköz (telefon, laptop, asztali számítógép tablet) kijelzőjének felbontásából adódhat, továbbá a Termékekről közzétett képek bizonyos esetekben nem tükrözik azok tényleges méretét vagy egyéb hasonló tulajdonságát. Bizonyos esetben továbbá a Termékek fotói illusztrációként konkrét élethelyzetben kerülnek bemutatásra, így az eltérés ebből is adódhat.
  3. Az Eladó lehetővé teszi az Ügyfél által elküldött Megrendeléssel az Értékesítési Szerződés megkötését online, a Bolt platformjának közvetítésével.
  4. A Bolt közvetítésével történő Értékesítési Szerződés megkötéséhez a Fogyasztónak ki kell választania a Termékeket a Bolt oldalán megjelenő tájékoztatókat követve. A megrendelt Termékek kiválasztását úgy lehet elvégezni, hogy az Ügyfél a Bolt kosarába teszi őket.
  5. A „Megveszem és fizetek” gomb megnyomásáig, azaz a Megrendelés leadásáig a Fogyasztónak lehetősége van a bevitt adatok ellenőrzésére, módosítására és a hibák kijavítására a kiválasztott termékekkel kapcsolatban. A Fogyasztó a Megrendelés elküldéséig a folyamatban történő visszalépés vagy ehhez hasonló gombra kattintással teheti meg, továbbá az Eladó biztosítja a lehetőséget, hogy a Fogyasztó a Megrendeléssel összefüggésben teljesítendő fizetés előtt összesítve is láthassa és ellenőrizhesse a megadott adatokat.
  6. Miután a Fogyasztó megadott minden szükséges adatot, megjelenik a Megrendelés összegzése, ami tartalmazza a hozzá kapcsolódó információkat, különösen:
    1. a Megrendelés tárgyát (Termék neve, márka, méret, szín, mennyiség);
    2. a megrendelt Termékek egységárát és összesített árát, amely tartalmazza a szállítási díj(ak)at, illetve további költség(ek)et (amennyiben ilyenek felmerülnek);
    3. választott fizetési módot;
    4. a Termékek szállítási módját és a szállítási címet;
  7. A Megrendelés elküldéséhez a Fogyasztónak nyilatkoznia szükséges, hogy a Bolt Szabályzatát, megismerte, és elfogadta, valamint Adatvédelmi szabályzatát megismerte, illetve a Megrendelés elküldéséhez „Megveszem és fizetek” gombra kattintani. Azzal, hogy a Fogyasztó elküldi a Megrendelést, nyilatkozik arról a szándékáról, hogy az Eladóval Értékesítési Szerződést kössön, a jelen Szabályzat tartalmának megfelelően.
  8. Az Eladó egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a Fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt (azaz mielőtt a Fogyasztó a „Megveszem és fizetek” gombra kattint) felhívja a Fogyasztó figyelmét a Termékek lényeges tulajdonságaira a Termékért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegére, valamint valamennyi ezen felül felmerülő költségre (például szállítási díj vagy postaköltség). Amennyiben a költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, úgy amennyiben lehetséges, úgy az Eladó megjelöli a számítás módját, ennek hiányában az Eladó annak tényét tünteti fel, hogy a költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, továbbá azt, hogy további költségek merülhetnek fel.
  9. A fenti 6. pontban írtakon túl a Eladó a Bolton keresztül történő vásárlás során a “Megeszem és fizetek” feliratú gombra kattintást megelőzően felhívja a Fogyasztót, hogy a gombra történő kattintással l kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárba helyezett Termékek megvásárlására, ami fizetési kötelezettséget von maga után.
  10. A Megrendelés leadása után a Fogyasztó legfeljebb 48 órán belül automatikus e-mailt kap, ami tartalmazza a Megrendelés minden lényeges elemének visszaigazolását. Amennyiben a Megrendelésben szereplő Termékek részben nem elérhetőek, a Fogyasztó értesítést kap a megrendelés állapotáról, és eldönti, hogy miként kerüljön teljesítésre (részleges szállítással vagy a Megrendelést teljes egészében lemondja). Amennyiben a visszaigazolás az előbbi határidőn belül nem érkezik a Fogyasztóhoz, úgy a Fogyasztó mentesül a szerződéses kötelezettségek, így a fizetési kötelezettség teljesítése alól, kivéve, ha a visszaigazolás kézbesítése azért nem érkezett meg a Fogyasztóhoz, mert az e-mail címét tévesen adta meg vagy az e-mail postafiókja megtelt, így emiatt nem volt képes a visszaigazolás fogadására.
  11. Az Értékesítési Szerződés azzal a pillanattal tekinthető létrejöttnek, amikor a Fogyasztó a következő e-mailt kapja: „A megrendelésed már úton van.”
  12. A Megrendelést követően kizárólag a helyesen leadott Megrendelések kerülnek teljesítésre. A helyesen leadott Megrendelés alatt az értendő, hogy a Fogyasztó helyesen megadott minden olyan adatot az Eladó részére, amely szükséges az Értékesítési Szerződés megkötéséhez és annak Eladó általi teljesítéséhez. Az Eladó a Megrendelést nem teljesíti, amennyiben:
    1. a Fogyasztó helytelen vagy valótlan címadatokat ad meg, amelyek ellehetetlenítik a Megrendelés teljesítését;
    2. a Fogyasztó helytelenül adja le a Megrendelést, ami ellehetetleníti annak teljesítését;
    3. az Eladó objektíven megalapozott gyanúja esetén, hogy a Fogyasztó által leadott Megrendelés esetében csalást kísérel meg elkövetni, ami alatt a Fogyasztó minden olyan tette értendő a Megrendelés elküldésével és teljesítésével kapcsolatban, ami törvénytelennek minősül, különös tekintettel az olyan tevékenységekre, mint: a Bolt biztonsága elleni cselekmény, a Bolt platformjának felhasználása nem annak céljával megegyezően, idegen felhasználónév vagy jelszó felhasználása vagy más név alatti bejelentkezés.
  13. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy érvénytelenítse a Fogyasztó által a Szabályzat. bekezdésének nem megfelelően leadott Megrendeléseket a Megrendelés leadásától számított 10 napon belül. Az Eladó törekszik rá, hogy a Megrendelés érvénytelenítése előtt felvegye a Fogyasztóval a kapcsolatot ellenőrzés céljából.
  14. Amennyiben egy Megrendelés több Terméket tartalmaz, a megrendelt Termékek szállítása több csomagban is történhet. Ilyen esetben az Ügyfelet nem terheli további szállítási költség.
6. § ÁRAK
  1. Minden Termék ára magyar forintban (Ft, HUF) van megadva és a mindenkori általános forgalmi adót tartalmazzák. A Termékek vételárának meghatározása során automatizált döntéshozatalra nem kerül sor, az nem a Fogyasztó személyére szabott.
  2. A Termékek ára magában foglalja a Termékek vételárát és a csomagolás költségeit, azonban nem foglalja magában a szállítással kapcsolatosan esetlegesen felmerülő díjakat. A szállítási díjakat az Eladó minden esetben feltűnteti, arról a Fogyasztó még a Megrendelés leadása előtt tájékozódhat. Az Eladó bizonyos értéket elérő megrendelések esetén a szállítási díjból kedvezményt biztosíthat vagy a szállítási díjat elengedheti, erről az Eladó szintén a Megrendelés során tájékoztatja a Fogyasztót.
  3. Amennyiben az Eladó minden gondossága és körültekintése ellenére bármely okból (pl. rendszerhiba) hibás vételár, szállítási díj stb. kerül a Boltban feltüntetésre, akkor az Eladó nem köteles a Termékeket a hibás áron biztosítani, hanem felajánlhatja a Fogyasztónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a Fogyasztó elállhat vásárlási szándékától, mely esetben a 8. § rendelkezései irányadóak. Amennyiben a Fogyasztó elállással nem él, úgy köteles a Termékek tényleges, az Eladó által megjelölt vételárát megfizetni.
    Hibás díjnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:
    1. nyilvánvalóan téves, irreális összeg, ami a Szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér
    2. esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0" Ft-os vagy „1" Ft-os díj;
    3. egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató összeg
    4. Az Eladó az adatbeviteli hibákból, téves, hibás stb. árfeltüntetésből eredő felelősségét a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja.
  4. Amennyiben az Eladó a Termékek vételárából bármilyen kedvezményt biztosít, úgy minden esetben feltünteti a Termékek eredeti vételárát, a kedvezményes vételárat, továbbá a kedvezmény bevezetését megelőző 30 napos időszakon belüli legalacsonyabb árat.
  5. A Boltban elérhető akciók egymással nem kapcsolhatók össze, kivéve amennyiben az adott akció szabályzata erről másképp nem rendelkezik.
7. § SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉSI MÓDOK
  1. Az Eladó a megrendelt Termékeket Magyarország területére szállítja ki.
  2. Az Eladó a megrendelt Termékek kiszállításának módjáról a megrendelés során, illetve a következő linken ad tájékoztatást: https://www.wittchen.hu/hu-HU/szallitasi-koltsegek
  3. A Fogyasztó a megrendelt termékek árát a következő módokon egyenlítheti ki:
    1. előzetesen elektronikus fizetési rendszer vagy más, a megrendelés során elérhető előzetes fizetési rendszer használatával
    2. a Megrendelés leadását követő utólagosan történő, banki átutalással történő fizetés útján
    3. a Megrendelés leadását követő utólagosan történő, úgynevezett utánvétes fizetéssel
    Az Eladó felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy az egyes Termékek esetében, illetve a Termlkek darabszámátólvagy a választot szállítási módtól fügően a fizetés választható módja eltérő lehet. A lehetséges fizetési módokról az Eladó a Boltban, a Megrendelési folyamat során tájékoztatja a Fogyasztót.
  4. Előzetes fizetési mód választása esetén a megrendelt Termékek árát a Megrendelés leadása után haladéktalanul ki kell fizetni.
  5. Az aktuális szállítási díjak a Bolt weboldalán találhatók, a https://www.wittchen.hu/hu-HU/szallitasi-koltsegek alatt kerülnek közzétételre, továbbá azok a Megrendelés leadása során is feltüntetésre kerülnek.
  6. Abban az esetben, ha a Fogyasztó a fizetési módok közül az előre fizetést választja valamely elektronikus fizetési rendszer közvetítésével, a Megrendelés teljesítése azt követően történik, hogy az Eladó megkapta a sikeres fizetésről szóló bizonylatot az elektronikus fizetési rendszer üzemeltetőjétől.
  7. A Fogyasztó előre fizetés esetén fizetési kötelezettségének bankkártyával történő fizetés esetén a Fogyasztó PayU S,A. (székhely: 60-166 Poznan, ulica Grunwaldzka 186 Lengyelország, nyilvántartási száma (KRS szám): 0000274399, adószám (NIP): 779-23-08-495, képviseli: Laurent le Moal igazgató, felügyeleti szerv: Lengyelország Pénzügyi Felügyeleti Hatósága, pénzügyi engedély száma: IP1/2012, web: https://hungary.payu.com/) által üzemeltetett PayU fizetési rendszeren tehet eleget. Bankkártyás fizetés választása esetén a Fogyasztó átirányítása kerül a PayU fizetési oldalára, ahol a PayU rendszerében a Fogyasztónak a bankkártya adatainak megadása szükséges, melyet azonban nem közvetlenül az Eladó részére ad meg a Fogyasztó, hanem azt PayU biztonságos, zárt, megfelelő biztonsági intézkedésekkel biztosított fizetési rendszerében adhat meg. A fizetésre ebben az esetben a PayU feltételei vonatkoznak, mellyel kapcsolatosan a Fogyasztó kötelezettsége, hogy azokat megismerje. Tekintettel arra, hogy a PayU rendszeren keresztül teljesített fizetés esetén a díj összege szinte azonnal terhelésre kerül a Fogyasztó által megadott bankkártyához tartozó bankszámlán, így más fizetési módra történő áttérés nem lehetséges és az Eladó – a vásárlástól történő, külön nyilatkozattal kifejezett elállás esetének kivételével – nem köteles a teljesített díjat visszafizetni.
  8. A fenti 7. pontban írtakon túlmenően a Fogyasztó előre fizetés esetén a fizetési kötelezettségét a PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., címe: 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg) által üzemeltetett PayPal elnevezésű fizetési rendszer igénybevételével is teljesítheti, ehhez azonban szükséges, hogy a Fogyasztó rendelkezzen PayPal felhasználói fiókkal, ahol a fizetéshez használt bankkártyája regisztrálásra került. A PayPal fizetési rendszerének használatára a PayPal feltételei vonatkoznak, mellyel kapcsolatosan a Fogyasztó kötelezettsége, hogy azt megismerje. A PayPal rendszerén történő fizetés esetén a más fizetési módra történő áttéréssel kapcsolatosan a 7. pontban írt rendelkezések megfelelően irányadóak.
  9. Amennyiben a Fogyasztó a banki átutalásos fizetési módot választja, úgy az Eladó a Megrendelést visszaigazoló e-mailben tájékoztatja a Fogyasztót arról a bankszámlaszámról, amelyre történő átutalással a Fogyasztó fizetési kötelezettségének eleget tehet. Ahhoz, hogy az Eladó a fizetést beazonosíthassa a Fogyasztónak a banki átutalás közleményében a visszaigazoló e-mailben szereplő rendelésszámot kell megadnia. Az Eladó felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy banki átutalásos fizetés választása esetén az Eladó kizárólag akkor teljesíti a Megrendelést, ha vásárlás összege a bankszámláján a kiszállítás napját megelőzően jóváírásra került. Amennyiben a Fogyasztó a Megrendelés leadásától számított 14 napig nem teljesíti fizetési kötelezettségét, az Eladó jogosult a Megrendelést törölni. A Fogyasztó fizetési késedelméből eredő szállítási vagy egyéb késedelemért az Eladó nem tehető felelőssé.
  10. Utánvétes fizetési mód választása esetén a Fogyasztó a Termékek vételárát és az esetlegesen fizetendő szállítási díjat utólagosan fizeti meg készpénzben vagy – amennyiben a szállítást teljesítő Futár lehetővé teszi – bankkártyával a kiszállítás napján a kiszállítást teljesítő Futárnak. Amennyiben a Fogyasztó a Termékek vételárát és a szállítási díjat bankkártyával kívánja rendezni, úgy kérjük a szállítást megelőzően érdeklődjön a Futárnál a bankkártyás fizetés lehetőségéről. Amennyiben a Fogyasztó meggondolja magát és utólag mégsem utánvéttel kívánja a fizetési kötelezettségét teljesíteni, úgy köteles ezt az Eladó részére haladéktalanul jelezni az info@wittchen.hu e-mail címen. Ebben az esetben a Fogyasztó kizárólag banki átutalás fizetési módra térhet át, az előre, bankkártyával vagy PayPal útján történő fizetésre azonban ebben az esetben sincs utólag lehetőség. Amennyiben a Termékek a szállítást végző Futár részére már átadásra kerültek, úgy más fizetésre módra történő áttérésre nincs lehetőség.
  11. A Termékek vásárlásával kapcsolatban a számviteli és az adójogszabályok által előírt rendben és időpontban az Eladó által minden esetben számla kerül kibocsátásra, amely a Fogyasztó részére átadásra kerül – a Fogyasztónak a Megrendelés leadásakor megadott választása szerint – elektronikus formában, e-mail útján való megküldés útján vagy a megrendelt Termékek mellékleteként papír formátumban
  12. Azzal, hogy a Fogyasztó elfogadja a jelen Szabályzatot, beleegyezik abba, hogy az Eladó számlákat és helyesbítő számlákat küldjön neki elektronikus formában a Fogyasztó által, a regisztráció vagy a Megrendelés leadása közben megadott e-mail címre. A Fogyasztó egyben kijelenti, hogy a fenti elektronikus számlákat az által megadott e-mail cím alatt átveszi.
  13. A Fogyasztó köteles ellenőrizni a csomag állapotát, amikor átveszi a Futártól a Megrendelést. Amennyiben megállapítja, hogy a csomagolás sérült vagy károsodott, az Eladó kárfelvételi jegyzőkönyv felvételét javasolja Futár jelenlétében, illetve az Eladó haladéktalan értesítését a sérülés vagy károsodás tényéről.
  14. A Fogyasztó a Boltban megrendelt Termékeket átveheti személyesen a budapesti WITTCHEN üzletekben vagy kérheti a megrendelt termékek kiszállítását. A Termékek kiszállítása kizárólag Magyarország területén lehetséges, valós belföldi címekre, illetve az alábbiakban részletezettek szerint csomagküldő pontokra. Az Eladó a Termékek külföldre szállítását nem szervezi meg, erre nem is kötelezhető.
  15. A Termékek kiszállítását az Eladón kívüli harmadik fél szolgáltató, a Futár teljesíti. A Fogyasztó jelen Szabályzat rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy a szállításhoz szükséges adatai a Futár vagy az alábbiakban megjelölt csomagpont szolgáltató részére továbbításra kerüljenek.
  16. Tekintettel arra, hogy az Eladónak arra nincs ráhatása, a Fogyasztónak nincs lehetősége arra, hogy a szállítás kívánt napját megadja. A Termékek mellett feltüntetett, a szállítás időpontjára vonatkozó adatok csupán tájékoztató jellegűek, azokaz Eladó részére nem keletkeztetnek kötelezettséget, illetve nem minősül kötelezettségvállalásnak részéről. Az előbbiektől függetlenül az Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy a Vásárló megrendelését mihamarabb teljesítse, azonban a kiszállítás időpontjáért nem tud felelősséget vállalni, a Fogyasztó a szállításból eredő késedelemért az Eladóval szemben semmilyen igénnyel nem léphet fel.
  17. A kiszállítás pontos időpontjáról minden esetben a kiszállítást végző Futár értesíti a Fogyasztót.
  18. Az Eladó a Termékek kiszállításához a Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság (székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6., cégjegyzékszám: 01-10-042463, adószám: 10901232-2-44, e-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu telefon: +36 1 767 8282, a továbbiakban: “Magyar Posta”). A kiszállításra a Magyar Posta üzletszabályzata vonatkozik, mely a következő linken érhető el: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/postai_aszf
  19. Az Eladó javasolja a Fogyasztó részére, hogy mindenképpen olyan szállítási címet adjon meg, ahol munkaidőben a Futár biztosan megtalálja őt vagy a megbízottját.
  20. Az Eladó az adatbeviteli hibák, elírás, téves cím megadása miatt adódó késedelemért nem tehető felelőssé. A Fogyasztó számára biztosított a lehetőség, hogy mielőtt a Megrendelést elküldi, azelőtt a megadott adatokat ellenőrizze. Amennyiben a Fogyasztó a téves adatbevitelt a rendelés leadását követően észlel, úgy köteles Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni, mellyel egyidejűleg köteles a helyes adatokat is az Eladó rendelkezésére bocsátani. Ennek elmaradása esetén az Eladót semmilyen felelősség nem terheli. Amennyiben a Magyar Posta a kiszállítással kapcsolatos visszaigazolást már megküldte a Fogyasztó részére, úgy ezt követően a helyes adatokat a Fogyasztó a Magyar Posta felé köteles jelezni.
  21. A Fogyasztó jelen Szabályzat elfogadásával tudomásul veszi, hogy amennyiben munkahelyének címére vagy egyéb lakóhelyétől eltérő címre kéri a Termékek kiszállítását és a kiszállítás időpontjában nem tartózkodik a megadott címen, úgy harmadik személy (recepciós, portás, munkatárs stb.) bevonásával is történhet a kézbesítés, azonban ezek magatartásaiért az Eladót nem terheli felelősség.
  22. Nem otthoni szállítási cím megadása esetén (pl. munkahely, egészségügyi intézmény, szálloda, kemping, nyaraló falu, idősek otthona stb.) az intézmény aktuális szabályzata szerint történik a kézbesítés. Ilyen helyre történő kézbesítés esetén kérjük a Fogyasztót, hogy adja meg a szoba számát vagy egyéb a kézbesítés megkönnyítését segítő adatot. Az Eladó tájékoztatja a Fogyasztót, hogy az ilyen helyekre a szállítások esetén a kézbesítés csak a recepcióig garantált.
  23. Az Eladót nem terheli felelősség, ha a Megrendelést leadó Fogyasztótól eltérő harmadik személy a Termékek átvételt megtagadja.
  24. Különleges helyszínekre (pl. repülőtér, kikötő, vonat-buszállomás, egyéb közelebbről meg nem határozható hely stb.) sem az Eladó, sem a Futár nem vállal kiszállítást
  25. Amennyiben a kézbesítés első megkísérlésének időpontjában a Fogyasztó a megadott címen nem elérhető, úgy az ismételt kézbesítésre a Magyar Posta szabályzata az irányadó, amely esetlegesen pótlólagos fizetési kötelezettséget is eredményezhet, így javasoljuk, hogy a Fogyasztó ezekről tájékozódjon. Amennyiben a Fogyasztó a Terméket az ismételt kézbesítéskor sem veszi át vagy az átvételt megtagadja, úgy a 8.§ 11. bekezdésének rendelkezései megfelelően irányadóak.
  26. Amennyiben az adott Termék esetében lehetséges, úgy a Fogyasztó választhatja a Terméknek a Packeta csomagküldési szolgáltató kihelyezett átvételi pontjaiban történő személyes átvételt. Ebben az esetben a Fogyasztónak lehetősége van kiválasztani a hozzá legközelebb eső vagy számára egyéb okból megfelelő átvételi pontot. A szállítás ilyen esetben a Fogyasztó által megadott Packeta átvételi pontig történik. Amint a megrendelt Termék az átvételi ponton átvehető, úgy a Packeta értesítést küld a Fogyasztó részére a Megrendelés során megadott e-mail címére. A Foxpost szolgáltatásról további információ a https://www.packeta.hu/ weboldalon érhetőek el.
  27. A szállítás annak választott módjától függetlenül díjköteles, melynek pontos összegét az Eladó a Megrendelés leadása előtt minden esetben feltűnteti, így a Fogyasztó még annak leadása előtt meggyőződhet a fizetendő díjakról. Bizonyos esetekben, például amennyiben a Megrendelés értéke egy az Eladó által meghatározott összeget meghalad, a szállítás ingyenes.
  28. A Fogyasztó köteles a megrendelt Termékek mennyiségi és minőségi megfelelőségét a kézbesítést, illetve átvételt követően késedelem nélkül ellenőrizni. Ennek keretében a Fogyasztó a csomag kibontásával egyidejűleg köteles meggyőződni a Termékek észlelhető hibáiról, valamint arról, hogy a Termék megfelel-e a Megrendelésben rögzített és visszaigazolt Terméknek, a megrendelt mennyiségnek. Amennyiben a kézbesítés Futárral történik, úgy a Fogyasztó a kézbesítést végző Futár jelenlétében a csomag kibontásakor észleli, hogy a Termék sérült, esztétikai vagy egyéb hibával rendelkezik, a Termékek átvételét megtagadhatja, és a Termékeket – az erre rendszeresített űrlap egyidejű kitöltésével – a Futárral visszaküldheti. Ebben az esetben a 8.§ 11. bekezdésének rendelkezései nem alkalmazandóak.
8. § AZ ÉRTÉKESÍTÉSI SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
  1. A Fogyasztót az EkerR. 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amely jogát a hivatkozott jogszabályi rendelkezés értelmében a Termék személyes, üzlethelyiségben, illetve csomagátvételi ponton vagy Futártól történő átvételétől számított 14 napon belül gyakorolhatja. Az Eladó azonban ennél hosszabb, 30 napos határidőt biztosít a Fogyasztó részére, hogy indokolás nélküli elállási jogát gyakorolja, amely a Termék személyes, üzlethelyiségben, illetve csomagátvételi ponton vagy Futártól történő átvételétől számítandó. A Fogyasztó elállási nyilatkozata abban az esetben minősül határidőn belül megtettnek, amennyiben a nyilatkozatát az alábbiakban meghatározott módon a 30 napos határidő lejártát megelőzően elküldi vagy egyéb módon az Eladó rendelkezésére bocsátja. A Fogyasztót megilleti az a jog, hogy az elállási jogát az Értékesítési Szerződés megkötésének (Megrendelés leadásának) napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
  2. A Fogyasztó elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. A Fogyasztó ezt megteheti személyesen az Eladó üzlethelyiségeiben, továbbá az Eladó alábbi címére küldött postai levél útján: Wittchen Hungary Kft., 1062 Budapest, Teréz körút 55-57 (a borítékra kérjük ráírni: „SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS”) vagy e-mail útján a info@wittchen.hu e-mail címre küldött üzenet útján, továbbá a https://www.wittchen.hu/hu-HU/uj-visszaterites domain címen elhelyezett online elállási űrlapon. Személyesen gyakorolt elállás esetén a Fogyasztónak a Terméket, lehetőleg annak eredeti csomagolásában vissza kell szolgáltatnia az Eladónak, továbbá be kell mutatnia az Eladó munkatársának a vásárlással kapcsolatos bizonylatot. Postai úton, illetve e-mailen közölt elállási nyilatkozat esetén a nyilatkozatnak tartalmaznia kell a megvásárolt Termékek megnevezését, a vásárlás, illetve átvétel időpontját, a Fogyasztó nevét és címét és azt a számlaszámot, amelyre a Termékek vételárnak visszafizetését igényli, továbbá kizárólag postai úton megküldött nyilatkozat esetén a levél keltét és a Fogyasztó aláírását. Online megtett elállási nyilatkozat esetén a formanyomtatványon megjelölt adatok megadása szükséges.
  3. A fent leírt módon történő elállás esetében az Értékesítési Szerződést meg nem kötöttnek tekintik.
  4. Az elállási jog gyakorlása esetén az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállási jog gyakorlásának tudomására jutásától számított 14 napon belül visszatérít minden, a Fogyasztó által az Eladó részére megfizetett összeget, ideérve a szállítási díjat (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek abból adódnak, hogy az Ügyfél a legkevésbé költséges szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott).
  5. A fentiek szerinti visszatérítés során az Eladó a Megrendelés során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. Amennyiben azonban a Fogyasztó az elállási jogát nem személyesen, az Eladó üzlethelyiségében gyakorolja és a Fogyasztó utánvétes fizetési mód választásával rendezte fizetési kötelezettségét, úgy a visszatérítés banki átutalással történik, így a Fogyasztónak az elállási nyilatkozatban a bankszámlaszámát is közölnie kell az Eladóval. A visszatérítés előbbi módjához a jelen Szabályzat rendelkezéseinek elfogadásával a Fogyasztó kifejezetten hozzájárul. A Fogyasztó megadhatja a bankszámlaszámát, amire az Eladó visszautalja az összeget. A visszatérítéssel kapcsolatban az Ügyfelet semmilyen esetben sem terheli díjfizetési kötelezettség. Az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a Terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta kétséget kizáróan, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
  6. Az Értékesítési Szerződéstől való elállás közlését követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül a Fogyasztónak kötelessége visszaküldeni a Termékeket. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a Terméket a 14 nap letelte előtt visszaküldi a következő címre: Centrum Logistyczne WITTCHEN - Zwroty, Palmiry, ul. Gdańska 60, 05-152 Czosnów,POLAND vagy bármely magyarországi WITTCHEN üzlet címére (a csomagra kérjük írja rá: „VISSZAKÜLDÉS”). (a borítékra kérjük írja rá: „VISSZAKÜLDÉS”) vagy azt személyesen adja át az Eladó munkatársának bármelyik üzlethelyiségben.
  7. Az elállási jog gyakorlása esetén az Ügyfél viseli a termék Eladó részére történő visszaküldésével járó közvetlen költségeket. Utánvéttel feladott küldeményeket az Eladónak nem áll módjában átvenni.
  8. A Fogyasztót terheli a felelősség a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
  9. A Fogyasztó a Szabályzat 8.§ 1. bekezdése alapján fennálló elállási jogán túl az Eladó minden Ügyfélnek további lehetőséget biztosít, hogy az Értékesítési Szerződéstől indoklás nélkül elálljon azzal, hogy ez irányú igényét a Termékek átvételétől számított 30 napon belül írásban eljuttatja az Eladó részére. A jelen pont szerinti elállási jog gyakorlása esetén a Termékeket eredeti, sértetlen állapotban (ide nem értve az a Boltban való általános használatból fakadó elhasználódás mértékét) szükséges visszaszolgáltatni az Eladó részére. A fentiek alapján a Fogyasztó a Terméket ellenőrizheti, ahogyan azt egy fizikai üzletben történő vásárlás során tenné (pl. a Fogyasztó csak felpróbálhatja, de nem használhatja azt). A jelen pont szerinti 30 napos elállási jog gyakorlása nem sérti és nem korlátozza a Fogyasztó EkerR. 20. § szerinti, 14 napos indoklás nélküli elállási jogát.
  10. Abban az esetben, ha a Fogyasztó él az Értékesítési Szerződéstől való 30 napos indoklás nélküli elállás jogával, a Szabályzat 8.§ 2-9. bekezdései megfelelően irányadók.
  11. Az Eladó tájékoztatja a Fogyasztót, hogy amennyiben a megrendelt Termékeket – anélkül, hogy jogszabály alapján fennálló elállási szándékát a fentiek szerint az Eladó által biztosított kiterjesztett határidőben közölné – nem veszi át, úgy azzal szerződésszegést követ el. A Felhasználó ezen magatartása nem minősül elállásnak. A Fogyasztó jelen Szabályzat rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult vele szemben érvényesíteni a Fogyasztó szerződésszegése következtében felmerült költségeket (pl. szállítási vagy tárolási költség).
9. § SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
  1. Az Eladó tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a vonatkozó jogszabályok alapján fennálló kellékszavatossági, termékszavatossági igényét, illetve jótállásból eredő jogait az alább részletezettek szerint a Termékek gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Ennek megfelelően a Fogyasztó a szavatossági és jótállásból eredő jogait az Eladóval szemben jogosult és köteles gyakorolni.
  2. Az Eladó a szavatossági jogok gyakorlásával, illetve a Fogyasztót megillető jogokkal kapcsolatosan a jelen Szabályzat 1. számú melléklete szerinti részletes tájékoztatást nyújtja a Fogyasztó részére.
  3. A szavatossági jogok érvényesítésével kapcsolatos eljárás zökkenőmentes lebonyolítása érdekében az igénybejelentésnek tartalmaznia kell az érintett családi és utónevét, levelezési címét, az adásvételi szerződés megkötésének dátumát, az adott termék típusát, a hiba típusának pontos leírását valamint az igény bejelentésének dátumát, az arra való kérelmet, hogy a szerződésben leírtaknak megfelelően járjunk el, valamint szükséges olyan elérhetőségi adat megadása, ahol az igénybejelentés kivizsgálásának eredményét tudjuk közölni az igény benyújtó személlyel.
  4. A szavatossági igény bejelentéséhez használható az igénybejelentő lap, azonban ennek használata nem feltétele az igényérvényesítésnek, kizárólag példaként szolgál arra, milyennek kell lennie a szavatossági igény érvényesítéséhez kapcsolódóan benyújtandó dokumentumnak. Kérjük, hogy a szavatossági igény benyújtásakor adják át a hibás Terméket és a vásárlás bizonyítékául szolgáló dokumentumot. Ez lehet például a blokk fénymásolata, vagy számla, bankkártyás fizetés esetén banki igazolás vagy más bizonyító irat, amelyen szerepel az áru vásárlásának dátuma, a termék típusa és ára.
  5. A vásárlástól számított első hat hónapban a hiba eredetével kapcsolatos bizonyítás kötelezettje az Eladó. Fél év után a bizonyítás kötelezettje a Fogyasztó.
  6. Nem képezheti jogos szavatossági igény tárgyát a nem rendeltetésszerű használatból, helytelen ápolásból és tárolásból adódó meghibásodás, az házilagos javításból adódó probléma vagy a külső sérülésekből bekövetkező szándékos vagy véletlenszerű sérülés. Alkatrész, például cipzár felhúzó részének leszakadása esetén nem tudjuk garantálni, az eredetivel megegyező alkatrész pótlását.
  7. A szavatosság nem terjed ki a Termék azon hibáira, amelyekre az Eladó a vásárláskor felhívja a Fogyasztó figyelmét, különös tekintettel a leértékelt árukra.
  8. Amennyiben a Fogyasztó szavatosság jogcímen kíván igényt érvényesíteni, úgy azt bejelentheti a 11. § 3. pontjában megjelölt budapesti WITTCHEN üzletben vagy az érintett Termék Boltba való visszaküldésével a következő címre: Centrum Logistyczne WITTCHEN - Zwroty, Palmiry, ul. Gdańska 60, 05-152 Czosnów. POLAND (a borítékra kérjük ráírni: REKLAMÁCIÓ). A kifogásolt termékhez kérjük hozzácsatolni a vásárlást igazoló bizonylatot (pl. a blokk vagy az áfás számla másolatát), illetve a hiba részletes leírását a Fogyasztó által választott szavatossági igény megjelölésével. A szavatossági igény bejelentéshez a Fogyasztó használhatja a Bolt weboldalán elérhető online nyomtatványt, amely elérhető a következő linken: https://www.wittchen.hu/hu-HU/uj-reklamacio.
  9. Az Eladó a szavatossági igény benyújtásától számított 14 napon belül válaszol a beérkezett megkeresésre.
10. § FOGYASZTÓI TÁJÉKOZTATÓ
  1. Az Eladó az EkerR. 11/A. § b) pontjával összhangban tájékoztatja a Fogyasztót, hogy az Eladó vállalkozásnak minősül, így az Értékesítési szerződés fogyasztói szerződésnek minősül, így a Fogyasztót a fogyasztói jogok teljeskörűen megilletik.
  2. Az Eladó az EkerR. 11/A. § d) pontjával összhangban tájékoztatja a Fogyasztót, hogy mivel a Bolt üzemeltetője és a Termékek forgalmazója is az Eladó, így az Eladót terhelik az alábbi kötelezettségek:
    1. tájékoztatás nyújtása a Termékek lényeges tulajdonságairól;
    2. tájékoztatás nyújtása a Termékek vételáráról, kapcsolódó díjakról;
    3. tájékoztatás nyújtása a Termékek forgalmazójának személyéről, elérhetőségeiről, a forgalmazó ügyfélszolgálatának elérhetőségeiről;
    4. a szerződéskötéshez, szállításhoz szükséges adatokról;
    5. a szállításhoz kapcsolódó adatok Futár részére történő továbbításáról;
    6. a szerződés megkötése a Fogyasztóval;
    7. a Termékek leszállításának és a Fogyasztó részére történő átadásának megszervezése, illetve lebonyolítása;
    8. a Termékekkel kapcsolatos számla kiállítása és a Fogyasztó rendelkezésére bocsátása (elektronikus megküldés vagy csomag mellékleteként történő papíralapú megküldése)
    9. panaszkezelés
    10. szavatossági, jótállási igények kezelése
  3. Az Eladó az az EkerR. 11/A. § a) pontjával összhangban tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a Boltban a Fogyasztó részére a Termékekkel kapcsolatosan megjelenített ajánlatok rangsorolásának fő paraméterei a következők:
  4. A Bolt használata során a Fogyasztó köteles különösen az alábbiakra:
    1. Alapértelmezett – terméksorrend a legkeresettebb termékenként külön-külön.
    2. Növekvő ár – termékár szerint, a legolcsóbbtól a legdrágábbig
    3. Csökkenő ár – termékár szerint, a legdrágábbtól a legolcsóbbig
    4. Népszerűség szerint – a vásárlók által az elmúlt héten kosárba helyezett termékek száma alapján
    5. Index szerint – ábécé sorrendben a termék cikkszáma alapján
    6. Újdonság szerint – a termék bolti megjelenésének dátuma alapján. A legújabb termékek az elején vannak
  5. Amennyiben a Fogyasztó bármely böngészőben használt bármely keresőmotor alkalmazásával kerül a Boltba átirányításra, illetve amennyiben meghatározott termékekre való keresés az Eladóra, az általa értékesített Termékekre vagy a Boltra mutatnak, úgy a keresési találatok mellett minden esetben feltüntetésre kerül, ha fizetett hirdetésről van szó, így ennek köszönhetően kerülhetett az Eladó ajánlata a Fogyasztó részére kiemelt helyen megjelenítésre.
11. § PANASZÜGYINTÉZÉS, (JOG)VITÁK RENDEZÉSE
  1. Amennyiben a Fogyasztónak az Eladóval, az általa nyújtott szolgáltatással, illetve a megvásárolt Termékkel kapcsolatosan bármilyen problémája merül fel vagy az Eladóval kapcsolatos panasza van, úgy azt elsődlegesen az Eladó ügyfélszolgálatának köteles jelezni, az alábbiakban rögzített módon.
  2. Az Eladó az Fgytv. 17/A. § (1) bekezdésével összhangban az alábbi tájékoztatást nyújtja a Fogyasztó részére:
    1. Az Eladó elnevezése: Wittchen Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság
    2. Az Eladó székhelye: 1062 Budapest, Teréz körút 55-57. A. ép. 2. em.
    3. A panaszügyintézés helye az Eladó székhelyétől eltér, melynek címe: 60 ulica Gdansk, Czosnow 05-152, Lengyelország
    4. Az Eladó ügyfélszolgálatának levelezési címe, elektronikus levelezési címe és telefonszáma:

      Levelezési cím: 1062 Budapest, Teréz körút 55-57. A. ép. 2. em.
      Telefonszám: +36 1 800 1665
      E-mail: info@wittchen.hu
    5. Az Eladó ügyfélszolgálatának elérhetőségi ideje: hétfő - péntek 10-14 óra között (Közép-európai idő szerint).
    6. Az ügyfélszolgálat munkaszüneti napokon és magyar nemzeti ünnepnapokon (január 1., március 15., nagypéntek, húsvét hétfő, május 1., pünkösdhétfő, augusztus 20., október 23., november 1. és december 25.-26.) nem elérhető
  3. A Fogyasztó panaszát szóban telefon útján vagy személyesen az Eladó alábbi üzlethelyiségeiben, továbbá írásban postai úton, az Eladó székhelycímére küldött levél útján vagy e-mailben a fenti elérhetőségre küldött üzenet útján teheti meg.
    Az Eladó üzlethelyiségeinek elérhetősége: https://www.wittchen.hu/hu-HU/üzlet-és-szalonok
  4. A szóbeli panaszt az Eladó azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával (e-mail) közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb a bejelentést követő 30 (harminc) napon belül, az Eladónak a panaszra adott érdemi válaszával egyidejűleg küldi meg. A telefonon közölt szóbeli panaszt az Eladó egyedi azonosítószámmal látja el, melyet a telefonhívás során bocsát a Fogyasztó rendelkezésére.
  5. Az írásbeli panaszt az Eladó a beérkezését követő 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Amennyiben az Eladó a panaszt elutasítja, úgy azt indokolással látja el.
  6. Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 (három) évig őrzi meg.
  7. Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli vagy ennek fennállását valószínűsíti, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz (illetékes járási hivatal). A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://jarasinfo.gov.hu weboldalon.
  8. Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik vagy amennyiben a Fogyasztó panasza elutasításra kerül, úgy a Fogyasztó, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását, illetve fordulhat az Eladó székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is.
  9. A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak azok a természetes személyek minősülnek, akik önálló foglalkozásuk vagy üzleti, gazdasági tevékenységi körükön kívül eső célból járnak el. A békéltető testületi eljárás szempontjából azonban fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki, illetve amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A fogyasztóvédelmi szabályok értelmében árunak minősül az ingatlan és a vagyoni értékű jog, valamint a szolgáltatás.
  10. Az Eladót együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a békéltető testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben az Eladó székhelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, az Eladó együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
  11. A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak azok a természetes személyek minősülnek, akik önálló foglalkozásuk vagy üzleti, gazdasági tevékenységi körükön kívül eső célból járnak el. A békéltető testületi eljárás szempontjából azonban fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki, illetve amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A fogyasztóvédelmi szabályok értelmében árunak minősül az ingatlan és a vagyoni értékű jog, valamint a szolgáltatás
  12. Az Eladó székhelye szerint illetékes testület a Budapesti Békéltető Testület (székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.,, telefonszám: +36 1 488 2131 [hétfőtől-csütörtökig: 08:00- 15:30-ig, péntek: 08:00-13:00-ig], e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu online kapcsolatfelvétel: https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa, online ügyindítás: https://uj.bekeltetes.hu/publikus/online-ugy-inditas, internetes elérhetőség: https://bekeltet.bkik.hu/
  13. A fentieken túlmenően, amennyiben a Fogyasztó úgy érzi, hogy fogyasztói jogai sérültek, úgy az Európai Unió Bizottsága által létrehozott online vitarendezési platformot is használhatja, ahol a fogyasztók regisztrálhatnak, és amelyen keresztül egy űrlap kitöltésével kezdeményezhetik az online vásárlásokkal kapcsolatos vitáik rendezését, elkerülve a peres eljárásokat. Az online vitarendezési platform elérhetősége: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU. A platform használata során szükséges az Eladó e-mail címének megadása is, mellyel kapcsolatosan az Eladó az info@wittchen.hu e-mail címet jelöli meg.
  14. Végezetül a Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári peres eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX törvény rendelkezései szerint.
12. § A BOLT ELEKTRONIKUS ÚTON VALÓ ELÉRÉSÉNEK TECHNIKAI FELTÉTELEI, TÁRHELYSZOLGÁLTATÓ
  1. A Bolt az alábbi minimális technikai feltételekkel rendelkező eszközökről használható zavartalanul
    1. Internet Explorer 8.0 vagy annál újabb verziójú ActiveX böngésző, JavaScript, cookiek, vagy
    2. Mozilla Firefox 3.0 vagy annál újabb verziójú böngésző bekapcsolt Java appletekkel, JavaScript és cookiek, vagy
    3. Google Chrome 21.0 vagy annál újabb verziójú böngésző bekapcsolt Java appletekkel, JavaScript és cookiek,
    4. minimális képernyőfelbontás: 1280×720 pixel.
  2. A Fogyasztók adatai, továbbá a Bolt üzemeltetéséhez szükséges szolgáltatások által felhasznált adatok biztonsága biztosításának céljából az Eladó minden olyan technikai és szervezeti eszközt alkalmaz, amely megfelel az általa nyújtott szolgáltatások általánosan elvárt biztonságos szintjének, különös tekintettel a Fogyasztók személyes adatainak jogosulatlan harmadik személyek általi megszerzésének és módosításának megelőzésére.
  3. A Bolt használata során a Fogyasztó köteles különösen az alábbiakra:
    1. tiltott tartalmak közlésétől tartózkodni
    2. a Boltot olyan módon használni, ami nem zavarja annak működését, különösen köteles az előírt programok és/vagy eszközök használatára;
    3. minden olyan tevékenységet kerülni, amely kéretlen levelek küldésének (spam), vagy a Bolt indokolatlan használatának minősül, vagy ilyen irányú bármely intézkedést elhelyezni a Boltban
    4. a Bolt más Fogyasztókat, illetve az Eladó számára nem zavaró vagy annak működését indokolatlanul terhelő használatára;
    5. a Bolt olyan módon történő használatára, ami megfelel a Magyarország területén érvényben lévő jogi előírásoknak, illetve a Szabályzat tartalmának.
  4. Az Eladó intézkedéseket tesz abból a célból, hogy biztosítsa a Bolt helyes és zavartalan működését. A Fogyasztónak tájékoztatnia kell az Eladót minden általa észlelt hibáról vagy üzemzavarról, amelyet a Bolt használata közben tapasztal.
  5. A Bolt működését biztosító weboldal tárhely szolgáltatója a [Unity Spółka Akcyjna] (székhely: Strzegomska 2-4, 53-611 Wrocław, Lengyelország, cégjegyzékszám: 932269479, adószám: PL8942649070, e-mail: contact@unitygroup.com, web: https://www.unitygroup.com/).
13. § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
  1. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy ajánlatokat, akciókat tegyen közzé, vagy vonjon vissza, illetve módosítsa a Termékek árát a Boltban. Ez nem érinti a Fogyasztó által leadott Megrendelést, és az az alapján létrejött Értékesítési Szerződésben szereplő feltételeket.
  2. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a mindenkori magyar, különös tekintettel a 2. § 10. pontjában felsorolt jogszabályok az irányadók.
  3. Jelen Szabályzat nem zárja ki és nem korlátozza a Fogyasztót a kötelező törvényi rendelkezések alapján megillető egyéb jogai gyakorlásában. Amennyiben jelen Szabályzat előírásai és a fogyasztókat megillető kötelező jogok között ellentmondás áll fenn, a hatályos jogszabályok rendelkezései élveznek elsőbbséget.
  4. Az a tény ha jelen Szabályzat bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, vagy vélhetően érvénytelenné fog válni a jövőben, nem érinti azoknak, mint egésznek az érvényességét. Az érvényben maradó részeket a részleges érvénytelenségre való tekintet nélkül kell értelmezni és végrehajtani. Ilyen esetben az érvénytelen rendelkezés helyébe a vonatkozó jogszabályok szerinti, az érvénytelen rendelkezés céljához legközelebb eső jogszabályi rendelkezés lép. Ugyanezen módon kell eljárni abban az esetben is, ha a jelen Szabályzat nem szabályoz valamely kérdést.
  5. Jelen Szabályzat és annak melléklete vagy mellékletei képezik a feleknek a Szabályzat tárgyára vonatkozó teljes megállapodását és egyetértését, és érvénytelenít minden korábbi, a felek közötti szerződést, megállapodást, egyeztetést a szerződés tárgyának vonatkozásában.
  6. Az Eladó jelen Szabályzatban nem alkalmaz olyan feltételt, amely lényegesen eltér a jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól, illetve olyan feltételt sem, amely eltér a Felhasználó és a Szolgáltató között esetlegesen korábban alkalmazott feltételtől. Az előzőekre tekintettel a Felhasználó külön tájékoztatására nem kerül sor.
  7. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a jelen Szabályzatot fontos okból egyoldalúan módosítsa. A fontos indoknak minősül különösen, de nem kizárólagosan az általánosan érvényben lévő előírások megváltozása, a szervezeti változások az Eladó oldalán, a szolgáltatásnyújtás bővítése az Eladó által, a további szolgáltatásnyújtás lehetőségének Eladó általi megszűntetése. Az Eladó elektronikus úton tájékoztatja a Szabályzat új tartalmáról az Ügyfeleket (az Ügyfél Fiókjában vagy a Rendelés leadása során megadott e-mail címre küldött levél útján), legkésőbb 14 nappal az új Szabályzat hatálybalépése előtt. Az új Szabályzat tartalmának el nem fogadása esetén a Fogyasztónak joga van bármikor elállni az Eladóval az Ügyfél Fiókjával kapcsolatban kötött szerződéstől azzal, hogy az Eladó felé egy nyilatkozatot nyújt be arról, hogy törölni kívánja az Ügyfél Fiókját. Az új Szabályzat hatálybalépésének napja előtt a Fogyasztó által leadott megrendelések az addigi, Ügyfél által a megrendelés leadásának napján elfogadott Szabályzat szerint kerülnek teljesítésre.
  8. Az Eladó és a Fogyasztó a jelen Szabályzatból eredő vitáik esetén igyekeznek a felmerült problémákat elsődlegesen tárgyalásos úton megoldani. Amennyiben ésszerű időn belül a jelen Szabályzatból eredő vita megoldására nem születik megállapodás, úgy a felek bármely vita eldöntésére, amely a jelen Szabályzatból, vagy azzal összefüggésben, annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik kikötik Magyarország bíróságainak joghatóságát és – pertárgy értékétől függően – a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulnak.
1. SZÁMÚ MELLÉKLET
SZAVATOSSÁGI JOGOKKAL ÉS JÓTÁLLÁSSAL KAPCSOLATOS
TÁJÉKOZTATÓ
  1. Kellékszavatosság
    1.1. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?

    Az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szabályai (6:159-6:167. §) szerint.

    1.2. Milyen esetben hibás a teljesítés?

    A teljesítés hibás, ha a Termékek a teljesítés időpontjában nem felelnek meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó, ha a Fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

    Fogyasztó és vállalkozás, azaz a Fogyasztó és az Eladó közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

    1.3.Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót a kellékszavatossági igénye alapján?

    A Fogyasztó – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

    Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy a Fogyasztó igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől is elállhat. A Fogyasztó saját maga, illetve az Eladón kívüli egyéb személlyel nem jogosult a hibát kijavítani, illetve kijavíttatni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

    A Fogyasztó választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó vagy a Szerződött Partner adott okot.

    1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

    A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a Fogyasztó figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

    1.5. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? A Fogyasztó az Eladóval v szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

    1.6. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

    A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a Termékeket az Eladó értékesítette számára. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
  2. Termékszavatosság

    2.1. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával?

    Ingó dolog – mint amilyenek a Termékek is – hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

    2.2. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

    Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

    2.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

    A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

    2.4. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?

    Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

    2.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?

    Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

    2.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
    1. a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    2. a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    3. a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

    A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

    Azokban az esetekben, amikor azt külön jogszabály nem szabályozza a meghibásodás miatt kicserélt Termékekre a cserével a szavatossági idő nem kezdődik újra, illetve a cserélt alkatrész beszámítási értékét az Eladó az éppen aktuális áron számolja.

  3. Jótállás

    3.1. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a jótállási jogával?

    Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján – attól függően melyikük minősül forgalmazónak – az Eladó vagy a Szerződött Partner jótállásra köteles.

    A fenti jogszabály írja elő a jótállás biztosítását egyes rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek és azok alkatrészei esetében, mint amilyenek a Termékek is lehetnek.

    A jogszabály értelmében a jótállási idő:
    a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
    b) 250 000 forint eladási ár felett három év..

    3.2. Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg a Fogyasztót a jótállás alapján?


    Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a fenti 3.1. pontban megjelölt jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

    Az általános kellékszavatossági jogokra vonatkozó szabályokat jótállás esetén az alábbi eltérésekkel, illetve kiegészítésekkel kell alkalmazni.

    Ha a 3.1. pontban meghatározott jótállási időtartam alatt a Termék első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a Termék nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a Terméket nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a Termék cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat nyolc (8) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

    Ha a 3.1. pontban meghatározott jótállási időtartam alatt a Termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja a Terméket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, az Eladó köteles a Terméket nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a Termék kicserélésére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat nyolc (8) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni. Ha a Termék kijavításra a kijavítási igénynek az Eladóval való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – az Eladó köteles a Termélet a harminc (30) napos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a Termék cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat a harminc (30) napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc (8) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

    3.3. Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

    A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak, azaz a Fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

    A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

    A jótállásra kötelezett vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a Fogyasztó jogszabályból eredő - így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

    3.4. Három munkanapon belüli csereigény

    Három munkanapon belüli cserteigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a Fogyasztó 3 munkanapon belül érvényesíti a csereigényét, akkor az Eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a Termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a Terméket ki kell cserélnie, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

    3.5. Mikor mentesülhet a kötelezett a jótállási kötelezettsége alól?

    Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

    A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok a Fogyasztót a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

    A Fogyasztó jótállási, szavatossági igényét az Eladó vagy a Termék gyártója által kibocsátott jótállási jeggyel érvényesítheti, vagy a vásárlást bizonyító számla, nyugta felmutatásával.

    A Termékeken található garanciacímke, illetve gyári azonosítók eltávolítása, olvashatatlansága, megsértése vagy annak kísérlete azonnal a jótállási, szavatossági kötelezettség megszűnését vonja maga után. A nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodások (így különösen égés, törés, repedés, vonali vagy hálózati túlfeszültség, elemi kár, villámcsapás, szándékos rongálás, elégtelen hűtés, helytelen vagy szakszerűtlen tárolás vagy szállítás, illetve nem felhatalmazott szervíz által végzett javítások, megbontások, átépítések stb. esetén az Eladó, illetve a Szerződött Partner jótállási, illetve szavatossági kötelezettsége megszűnik.

    Alkatrészek vásárlása esetén az azok közötti, illetve a már meglévő alkatrészekkel fennálló inkompatibilitási problémákra az Eladó jótállást, szavatosságot nem tud vállalni, különös tekintettel jogszabályi kötelezés hiányára.

    Kérjük a Fogyasztót, hogy a hibásnak vélt Termékkel együtt szolgáltassa vissza annak tartozékait is.